| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Verimlilik Yönetimi | CEK 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ADEM UĞUR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra YİĞİT |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Verimliliğin önemini kavratmak, verimli çalışma ortamları oluşturmak ve yönetimini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Verimlilik kavramı tanımı, önemi ve çeşitleri. Verimliliği artırmak için yönetime düşen görevler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tasarrufun önemi ve yararlarını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kaynakların etkin kullanımı öğrenir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Verimliliğin işletmeye ve ülkeye kazandırdıklarını anlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Verimli bireyler olabilmek için gerekli bilinç oluşur | Anlatım, | |
| 5 | Verimliliği artırmanın tekniklerini öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türkiyedeki verimlilik kültürünün aksaklıkları ve çözümlerini öğrenir | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Verimliliğin tanımı ve önemi | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 2 | Verimlilik çeşitleri | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 3 | Verimliliğe yakın kavramlar | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 4 | Verimliliği etkileyen faktörler | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 5 | İşletme içi faktörler | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 6 | İşletme dışı etkenler | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 7 | İ.K. nın verimliliği | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 8 | vize | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 9 | Verimli çalışma ortamları | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 10 | Poreto analizi ve verimlilik | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 11 | Swot analizi ve verimlilik | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 12 | Beyin fırtınası ve verimlilik | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 13 | T.K.Y. ve verimlilik | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| 14 | Diğer verimlilik artırma ve yönetme teknikleri | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri |
| Ders Kaynakları | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tasarrufun önemi ve yararlarını anlar | |||||||||
| 2 | Kaynakların etkin kullanımı öğrenir | |||||||||
| 3 | Verimliliğin işletmeye ve ülkeye kazandırdıklarını anlar | |||||||||
| 4 | Verimli bireyler olabilmek için gerekli bilinç oluşur | |||||||||
| 5 | Verimliliği artırmanın tekniklerini öğrenir | |||||||||
| 6 | Türkiyedeki verimlilik kültürünün aksaklıkları ve çözümlerini öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 65 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||