| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilim Tarihi ve Felsefesi | EYD 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN USTA |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET EMİN USTA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve Giriş | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Bilim nedir? Bilgi nedir? Bilimsel Bilgi, Felsefi Bilgi. | ||
| 3 | -Bilimde Yöntem Tartışmaları: Deney, gözlem, sezgi… Kavramlar: Tez, Hipotez ya da varsayım, Teori ya da kura, Yasa. | ||
| 4 | Bilim Tarihi: Bilim Havzaları ve Dönemleri (Mezopotamya, Mısır, Yunan, Çin, Hint, İslam ve Antik ve Modern Batı) | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | -Bilim ve Etik -Bilim ve iktidar -Bilim ve Kapitalizm | ||
| 6 | Dogmatizm Tartışmaları: Aziz Augustinus, Aqunalı Thomas ve Gazali -İbn-i Rüşt’ün Gazali’ye eleştirileri -Bir örnek: Molla Lütfü olayı | ||
| 7 | Antikçağ ve ortaçağ eğitim ve bilim kurumları: Akademia, Medreseler, Üniversiteler | ||
| 8 | Pozitivizmin Doğuşu ve Yükselişi | ||
| 9 | Bilimin Kurumsallaşması: Üniversiteler. Bazı örnekler: El Ezher Üniversitesi, Oxford Üniversitesi, Cambridge Üniversitesi, Bologna Üniversitesi, Stanford Üniversitesi. | ||
| 10 | Üniversitelere dair sayılar. -Dünyada yükseköğretim -Bilim politikası -Yükseköğretime giriş politikası (Sınav, baraj vs.) Türkiye’de Üniversite Eğitimi ve istatistikler | ||
| 11 | İslam ve Bilim, İslam-Bilim tarihinden kesitler: Fuat Sezgin’in Çabaları. El Kindi, El Harezmi, İbn- i Sina, Nasırıddin el Tusi, Cabir Bin Hayyan, El Biruni, İbn-i Heysen, El Cezeri | ||
| 12 | Thomas Kuhn-Karl Popper-Fritjof Capra, Paul K. Feyerabend-Rudolf Carnap-Stephen Toulmin | ||
| 13 | Önerilen kitapları tartışma | ||
| 14 | Genel değerlendirme |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | Bilim nedir? Bilgi nedir? Bilimsel Bilgi, Felsefi Bilgi. | |
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
| 3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
| 4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
| 5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
| 7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
| 8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
| 9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
| 12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
| 13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | X | |||||
| 14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | X | |||||
| 15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve Giriş | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| 2 | Bilim nedir? Bilgi nedir? Bilimsel Bilgi, Felsefi Bilgi. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | -Bilimde Yöntem Tartışmaları: Deney, gözlem, sezgi… Kavramlar: Tez, Hipotez ya da varsayım, Teori ya da kura, Yasa. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| 4 | Bilim Tarihi: Bilim Havzaları ve Dönemleri (Mezopotamya, Mısır, Yunan, Çin, Hint, İslam ve Antik ve Modern Batı) | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 5 | -Bilim ve Etik -Bilim ve iktidar -Bilim ve Kapitalizm | |||||||||||||||
| 6 | Dogmatizm Tartışmaları: Aziz Augustinus, Aqunalı Thomas ve Gazali -İbn-i Rüşt’ün Gazali’ye eleştirileri -Bir örnek: Molla Lütfü olayı | |||||||||||||||
| 7 | Antikçağ ve ortaçağ eğitim ve bilim kurumları: Akademia, Medreseler, Üniversiteler | |||||||||||||||
| 8 | Pozitivizmin Doğuşu ve Yükselişi | |||||||||||||||
| 9 | Bilimin Kurumsallaşması: Üniversiteler. Bazı örnekler: El Ezher Üniversitesi, Oxford Üniversitesi, Cambridge Üniversitesi, Bologna Üniversitesi, Stanford Üniversitesi. | |||||||||||||||
| 10 | Üniversitelere dair sayılar. -Dünyada yükseköğretim -Bilim politikası -Yükseköğretime giriş politikası (Sınav, baraj vs.) Türkiye’de Üniversite Eğitimi ve istatistikler | |||||||||||||||
| 11 | İslam ve Bilim, İslam-Bilim tarihinden kesitler: Fuat Sezgin’in Çabaları. El Kindi, El Harezmi, İbn- i Sina, Nasırıddin el Tusi, Cabir Bin Hayyan, El Biruni, İbn-i Heysen, El Cezeri | |||||||||||||||
| 12 | Thomas Kuhn-Karl Popper-Fritjof Capra, Paul K. Feyerabend-Rudolf Carnap-Stephen Toulmin | |||||||||||||||
| 13 | Önerilen kitapları tartışma | |||||||||||||||
| 14 | Genel değerlendirme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 70 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|