| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Ekonomisi ve Planlaması | EYD 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yusuf Attila YİĞİT |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Eğitimle ekonomi ve planlama arasındaki ilişkiyi kavrayabilme. |
| Dersin İçeriği | Eğitim planlamasi ve ekonomisi ile ilgili temel kavramlar, eğitimin ekonomik ve toplumsal kalkinma üzerindeki etkileri¸ eğitim ve ekonomik büyüme arasindaki ilişki; eğitimin verimlilikle olan ilişkisi, eğitim ekonomisi insan sermayesi kuramlari, eğitimin dişsalliklari; maliyet-etkililik analizi¸ eğitim planlamasinin amaçlari; eğitim planlamasi ve yöntemleri¸ eğitimde planlama modellerinin kullanimi, eğitim planlamasinda nicelik sorunu, eğitim ekonomisi kuramlari, eğitimde maliyet ve harcamalar; eğitimin finansmani ve kalkinma, eğitim planlamasinin demografik yönleri, türkiye´de eğitim planlamasinin yönetimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim planlamasi ve ekonomisi ile ilgili temel kavramları söyler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eğitimin ekonomik ve toplumsal kalkinma üzerindeki etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Eğitim planlamasının amaçları ve planlama modelleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kültürel liderlik, süper liderlik ve moral liderlik türlerini özetler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Eğitim ekonomisi kuramlarını anlatır | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Türkiye´de eğitim planlamasinin yönetimi hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim Planlaması ve Ekonomisi Ile Ilgili Temel Kavramlar | |
| 2 | Eğitimin Ekonomik ve Toplumsal Kalkınma Üzerindeki Etkileri | |
| 3 | Eğitim ve Ekonomik Büyüme Arasındaki İlişki; Eğitimin Verimlilikle Olan İlişkisi | |
| 4 | Eğitim Ekonomisi İnsan Sermayesi Kuramları | |
| 5 | Eğitimin Dışsallıkları; Maliyet-Etkililik Analizi | |
| 6 | Eğitim Planlamasının Amaçları; Eğitim Planlaması ve Yöntemleri | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Eğitimde Planlama Modellerinin Kullanımı | |
| 9 | Eğitim Planlamasında Nicelik Sorunu | |
| 10 | Eğitim Ekonomisi Kuramları | |
| 11 | Eğitimde Maliyet ve Harcamalar; Eğitimin Finansmanı ve Kalkınma | |
| 12 | Eğitim Planlamasının Demografik Yönleri | |
| 13 | Türkiye´de Eğitim Planlamasının Yönetimi | |
| 14 | Türkiye´de Eğitim Planlamasının Yönetimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Adem, Mahmut(1981)Eğitim Planlaması, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları Yayın No: 1 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
| 2 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | |||||
| 3 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | ||||||
| 4 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
| 5 | Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
| 6 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
| 7 | Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
| 8 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
| 9 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
| 12 | Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
| 13 | Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar. | X | |||||
| 14 | Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur. | X | |||||
| 15 | Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim planlamasi ve ekonomisi ile ilgili temel kavramları söyler | |||||||||||||||
| 2 | Eğitimin ekonomik ve toplumsal kalkinma üzerindeki etkilerini açıklar | |||||||||||||||
| 3 | Eğitim planlamasının amaçları ve planlama modelleri tanımlar | |||||||||||||||
| 4 | Kültürel liderlik, süper liderlik ve moral liderlik türlerini özetler | |||||||||||||||
| 5 | Eğitim ekonomisi kuramlarını anlatır | |||||||||||||||
| 6 | Türkiye´de eğitim planlamasinin yönetimi hakkında değerlendirme yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||