| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Süspansiyon Sistemlerinin Tasarımı | MTI 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Mekanik Titreşimler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN DAL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜSEYİN DAL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Emin SAYAN |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Titreşim ve Kuvvet Yalıtımı uygulamalarının çözümlemelerinin yapılabilmesini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Giriş. Temel Titreşim Teorisi. Dinamik Titreşim Problemlerinin Özellikleri. Sönüm Tipleri. Titreşim Yalıtımı. Süspansiyon Sistem Tipleri. Süspansiyon Sistemlerinde Yeni Gelişmeler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sistemlerin hareket denklemlerini çıkarabilir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Rezonanstan kaçınmak için gerekli süspansiyon sistemi parametrelerini belirleyebilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Titreşim yalıtımı için süspansiyon sistemi parametrelerini belirleyebilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Titreşim absorberi tasarlayabilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Parametreleri belirli bir makina için süspansiyon sistemi tasarlayabilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Bilgiler, | 1. Hafta Sunusu |
| 2 | Dinamik Problemlerin Özellikleri | 2. Hafta Sunusu |
| 3 | Ayrık Sistemler’de süspansiyon yaklaşımı | 3. Hafta Sunusu |
| 4 | Viskoz Sönüm ve modelleme alanları | 4. Hafta Sunusu |
| 5 | Titreşim Yalıtımı | 5. Hafta Sunusu |
| 6 | Kuvvet Yalıtımı | 6. Hafta Sunusu |
| 7 | Transient (geçici) ve sürekli bölgede kontrol | 7. Hafta Sunusu |
| 8 | Sürekli Sistemlerde; Yapısal Sönüm, | 8. Hafta Sunusu |
| 9 | Yapısal Sönüm | 9. Hafta Sunusu |
| 10 | Küçük Makine temelleri | 10. Hafta Sunusu |
| 11 | Büyük Makine temelleri | 11. Hafta Sunusu |
| 12 | ER Damper Ve Kontrol Yaklaşımları | 12. Hafta Sunusu |
| 13 | MR Damper Ve Kontrol Yaklaşımları | 13. Hafta Sunusu |
| 14 | Süspansiyon Sistemlerinde Yeni Uygulamalar | 14. Hafta Sunusu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Doç. Dr. Hüseyin DAL ´Süspansiyon Sistemlerinin Tasarımı´, Ders Notları |
| Ders Kaynakları | [2] Özgüven, Nevzat,,´Endüstriyel Gürültü Kontrolü´, MMO yayını Yay. No.118. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sistemlerin hareket denklemlerini çıkarabilir | 5 | 4 | |||
| 2 | Rezonanstan kaçınmak için gerekli süspansiyon sistemi parametrelerini belirleyebilir. | 4 | 5 | |||
| 3 | Titreşim yalıtımı için süspansiyon sistemi parametrelerini belirleyebilir. | 5 | 5 | |||
| 4 | Titreşim absorberi tasarlayabilir. | 4 | 5 | |||
| 5 | Parametreleri belirli bir makina için süspansiyon sistemi tasarlayabilir. | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||