| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji (Tsm) Iv | TMB 202 | 4 | 4 + 2 | 5 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof. HATİCE SELEN TEKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Murat DİLBER |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk Müziği Şed (Aktarım) Makamlarının Öğretimesi. |
| Dersin İçeriği | Şed (Aktarım) Makamlar ve 10 zamanlı usuller |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kürdi Makamının Şedlerini kavrar, karşılaştırmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Kürdilihicazkar makamı üzerine örnek eserleri inceler etüt düzenler. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kürdilihicazkar, Aşkefza, ferhanüma makamlarında eserleri analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 4 | Zirgüleli Hicaz Makamının şedlerini kavrar, 10 zamanlıya kadar olan usullerde uygulamalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Hicazkar Makamı ve Zirgüleli Suzinak Makamlarını kavrar, karşılaştırmalar yapar, | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Suzidil, Şedaraban ve Evcara Makamlarını kavrar, karşılaştırmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Tüm şed makamlarda örnek eserleri sesli solfej yapar, analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kürdi Makamının Şedleri, 10 zamanlı kadar olan usullerde uygulamalar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 2 | Kürdilihicazkar Makamı | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 3 | Kürdilihicazkar makamında örnek eserler uygulamalar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 4 | Aşkefza Makamının incelenmesi | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 5 | Ferahnüma makamının incelenmesi | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 6 | Genel Tekrar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 7 | Zirgüleli hicaz makamının şedlerini sınıflandırma | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 8 | Hicazkar Makamı | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 9 | Zirgüleli Suzinak Makamı 10 zamanlı usuller | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 10 | Şedaraban Makamı | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 11 | Suzidil Makamı | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 12 | Evcara Makamı | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 13 | Genel Tekrar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 14 | Genel Tekrar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2016 Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006 |
| Ders Kaynakları | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2016 Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
| 2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | ||||||
| 3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
| 4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | ||||||
| 5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | ||||||
| 6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | ||||||
| 7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | ||||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | ||||||
| 9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | ||||||
| 10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | ||||||
| 11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kürdi Makamının Şedlerini kavrar, karşılaştırmalar yapar. | ||||||||||||
| 2 | Kürdilihicazkar makamı üzerine örnek eserleri inceler etüt düzenler. | ||||||||||||
| 3 | Kürdilihicazkar, Aşkefza, ferhanüma makamlarında eserleri analiz edebilir. | ||||||||||||
| 4 | Zirgüleli Hicaz Makamının şedlerini kavrar, 10 zamanlıya kadar olan usullerde uygulamalar yapar. | ||||||||||||
| 5 | Hicazkar Makamı ve Zirgüleli Suzinak Makamlarını kavrar, karşılaştırmalar yapar, | ||||||||||||
| 6 | Suzidil, Şedaraban ve Evcara Makamlarını kavrar, karşılaştırmalar yapar. | ||||||||||||
| 7 | Tüm şed makamlarda örnek eserleri sesli solfej yapar, analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 1 | 4 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||