| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Müziksel İşitme Okuma ve Yazma I | TMB 101 | 1 | 4 + 2 | 5 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin temel müziksel işitme, okuma ve yazma becerileri kazanmasını sağlamaktır. 
  | 
                                
| Dersin İçeriği | Müzik teorisine ilişkin temel bilgiler, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik ve melodik dikte çalışmaları.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Ritm değerlerine ilişkin sınıflandırmalar yapar. Ritm bilgisini ritmik okuma ve yazma uygulamalarında kullanır. | Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, | 
| 2 | Aralık bilgisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 3 | Basit (2/4, 3/4, 4/4 ) 6/8 usullerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | 
| 4 | Seviyesine uygun parçaları deşifre eder, dikte eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 5 | Fa anahtarında seviyesine uygun parçaları solfej yapar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramlar | |
| 2 | Notalar ve ritmik değerler | |
| 3 | Notalar ve ritmik değerler | |
| 4 | Aralık bilgisi ( Teorik ve uygulamalı), Sol anahtarında 2/4,3/4 ve 4/4' lük ölçü değerleriyle çalışmalar | |
| 5 | Solfej, ve duyuş çalışmaları. | |
| 6 | Solfej ve duyuş çalışmaları. | |
| 7 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. | |
| 10 | Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları. 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları. | |
| 11 | Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları. 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları. | |
| 12 | Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları. 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları. | |
| 13 | Fa anahtarında basit ölçülerde ritmik okuma çalışmaları. | |
| 14 | Solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. Genel tekrar. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Muammer Sun, Solfej I. F. Fontaine, Rirtm ve Zaman Duygusunun Temelleri Muammer Sun/ Metin Munzur, Aralık Bilgisi Mine Mucur, Solfej Kitabı Nail Yavuzoğlu, Rölatif Absolut Kulak Eğitimi 1 ve Günlük Teknik Çalışmalar Nail Yavuzoğlu, Poliritmik Solfej 1 
  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
| 2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
| 3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
| 4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
| 5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
| 6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
| 7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
| 9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
| 10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
| 11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ritm değerlerine ilişkin sınıflandırmalar yapar. Ritm bilgisini ritmik okuma ve yazma uygulamalarında kullanır. | 5 | 5 | ||||||||||
| 2 | Aralık bilgisini kavrar. | ||||||||||||
| 3 | Basit (2/4, 3/4, 4/4 ) 6/8 usullerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | ||||||||||||
| 4 | Seviyesine uygun parçaları deşifre eder, dikte eder. | ||||||||||||
| 5 | Fa anahtarında seviyesine uygun parçaları solfej yapar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Ara Sınav | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 2 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||