| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Halk Oyunları (Zeybek) | SAU 655 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gül Kaplan Ekemen |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İzmir Yöresi Türk Halk Oyunlarını uygulama ve öğretme becerisinin kazandırılması; oyun müziğinin ve oyun müziğinde kullanılan çalgıların tanıtılması, yörede kullanılan giyim kuşam ve süslenmeye dair fikir sahibi olunması. |
| Dersin İçeriği | Yörede yaygın olarak oyun oynama geleneğini oluşturan Zeybek oyun türünün kız ve erkek oyunlarından örnekler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Zeybek oyun oynama geleneğini tanımlar. İzmir yöresi Türk Halk Oyunlarında kullanılan kıyafetleri sıralar, oyun müziğinin ritmik ve melodik yapısını yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | İzmir yöresinde oynanan erkek ve kadın oyunlarını örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Vücudunu yöre tavrı için hazır hale getirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Yöre hareketlerini kendi başına örnekler. | Grupla Çalışma, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Yöre hareketlerini yöre tavrına ve ritmik yapıya uygun yapar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Yörede oynan oyunları, kullanılan giysileri ve müzikal unsurları yörenin özelliklerine göre değerlendirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş dersin tanıtımı, Bölge oyunları hakkında görsel sunum,teorik bilgiler. | Giriş dersin tanı |
| 2 | Zeybek, Efe, kızan kavramlarının anlatımı. | |
| 3 | Yöre oyunlarının müzik-ritim ve giyim kuşam özelliklerinin anlatımı. | |
| 4 | Ötme Bülbül, Karyolamın Demiri Harmandalı | |
| 5 | Yalabık Hantuman Eyyüceler | |
| 6 | Sebai Somali, Süslü Jandarma | |
| 7 | Eski Harmandalı, Koca Ümmet, Kordon Zeybeği | |
| 8 | Zahide Molla, Hürmüz Hanım Zeybeği | |
| 9 | Seğmen(Bıçak), Hazeli | |
| 10 | Soğuk Kuyu Zeybeği, Meyhaneler | |
| 11 | Arpazlı, Dağlı | |
| 12 | Kasnak Zeybeği, Fıstık | |
| 13 | Sahne düzeni uygulaması. | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Zeybek oyun oynama geleneğini tanımlar. İzmir yöresi Türk Halk Oyunlarında kullanılan kıyafetleri sıralar, oyun müziğinin ritmik ve melodik yapısını yazar. |
| 2 | İzmir yöresinde oynanan erkek ve kadın oyunlarını örnekler |
| 3 | Vücudunu yöre tavrı için hazır hale getirir. |
| 4 | Yöre hareketlerini kendi başına örnekler. |
| 5 | Yöre hareketlerini yöre tavrına ve ritmik yapıya uygun yapar. |
| 6 | Yörede oynan oyunları, kullanılan giysileri ve müzikal unsurları yörenin özelliklerine göre değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Ödev | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||