| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Halk Oyunları (Bar) | SAU 658 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KÜRŞAD GÜLBEYAZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Erzurum Yöresi Türk Halk Oyunlarını uygulama ve öğretme becerisinin kazandırılması; oyun müziğinin ve oyun müziğinde kullanılan çalgıların tanıtılması, yörede kullanılan giyim kuşam ve süslenmeye dair fikir sahibi olunması. | 
| Dersin İçeriği | Yörede yaygın olarak oyun oynama geleneğini oluşturan Bar oyun türünün kız ve erkek oyunlarından örnekler. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bar Oyun oynama geleneğini tanımlar. Erzurum yöresi Türk Halk Oyunlarında kullanılan kıyafetleri sıralar, oyun müziğinin ritmik ve melodik yapısını yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Erzurum yöresinde oynanan erkek ve kadın oyunlarını örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
| 3 | Vücudunu yöre tavrı için hazır hale getirir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, | |
| 4 | Yöre hareketlerini öğretmen yardımıyla yapar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, | |
| 5 | Yöre hareketlerini yöre tavrına ve ritmik yapıya uygun yapar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 6 | Yörede oynan oyunları, kullanılan giysileri ve müzikal unsurları yörenin özelliklerine göre değerlendirir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bar oyun türü genel bilgi. | Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Meselesi Öcal Özbilgin | 
| 2 | Erzurum yöresi halk oyunları kadın ve erkek kıyafetleri. | Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri İhsan Coşkun Atılgan, Erzurum Halk Oyunları (Barlar) Aytekin Karabacak, Erzurum Halk Oyunları ve Giysileri, Atilla Ağrılı | 
| 3 | Erzurum yöresi halk oyunları ritmik ve melodik yapı. | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| 4 | Erkek barları örnekleri | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| 5 | Erkek barları örnekleri | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| 6 | Erkek barları örnekleri | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| 7 | Erkek barları örnekleri | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| 8 | Erkek oyunlarının genel tekrarı | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| 9 | Kadın Barları örnekleri | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| 10 | Kadın Barları örnekleri | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| 11 | Kadın Barları örnekleri | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan.Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| 12 | Kadın Barları örnekleri | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| 13 | Genel tekrar | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| 14 | Genel tekrar | Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Bora Oktan. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Görsel alan araştırmaları kayıtları | 
| Ders Kaynakları | 
	Türk Halk Oyunları I Barlar,Sadi Yaver Ataman. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Bar Oyun oynama geleneğini tanımlar. Erzurum yöresi Türk Halk Oyunlarında kullanılan kıyafetleri sıralar, oyun müziğinin ritmik ve melodik yapısını yazar. | 
| 2 | Erzurum yöresinde oynanan erkek ve kadın oyunlarını örnekler. | 
| 3 | Vücudunu yöre tavrı için hazır hale getirir. | 
| 4 | Yöre hareketlerini öğretmen yardımıyla yapar. | 
| 5 | Yöre hareketlerini yöre tavrına ve ritmik yapıya uygun yapar. | 
| 6 | Yörede oynan oyunları, kullanılan giysileri ve müzikal unsurları yörenin özelliklerine göre değerlendirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Ödev | 1 | 3 | 3 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 12 | 24 | 
| Final | 1 | 6 | 6 | 
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||