| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi | EEM 478 | 8 | 5 + 10 | 10 | 18 | 
| Ön Koşul Dersleri | BAŞVURU DÖNEMİNE KADAR OLAN TÜM DERSLERİN (STAJ ve ORTAK SEÇMELİ HARİÇ) ALINMIŞ ve BAŞARILMIŞ OLMASI, KÜMÜLATİF ORTALAMASININ 2.10 OLMASI | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerine Elektrik-Elektronik Mühendisliği eğitiminin uygulamalı olarak verilerek deneyim kazanmalarının sağlanması. | 
| Dersin İçeriği | İşletmenin Elektrik-Elektronik Mühendisliği kapsamında çalışma süreçleri, organizasyon yapıları, İSG mevzuatı, Kalite Yönetim Sistemleri uygulamaları, Standartlar ve Yönetmelikler, otomasyon sistemi, Bakım-Onarım faaliyetleri, Araştırma-Geliştirme faaliyetleri, Projelendirme faaliyetleri, Tasarım ve Üretim raporlarının hazırlanması | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmenin organizasyon yapısı, şeması ve çalışma süreçleri (planlama, aksiyon alma, kontrollerin gerçekleştirilmesi vs.) hakkında incelemeler yapar. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | İşletmede Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | İşletmenin otomasyon sistemini hakkında bilgi sahibi olur. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
| 7 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen bakım-onarım faaliyetlerine katılır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 9 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen projelendirme faaliyetlerine katılır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 10 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda tasarım ve üretim raporlarının hazırlanması ile ilgili faaliyetlerine katılır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İşletmenin organizasyon yapısı, şeması ve çalışma süreçleri (planlama, aksiyon alma, kontrollerin gerçekleştirilmesi vs.) hakkında incelemeler yapar. | |
| 2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | |
| 3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | |
| 4 | İşletmede Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | |
| 5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | |
| 6 | İşletmenin otomasyon sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | |
| 7 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen bakım-onarım faaliyetlerine katılır. | |
| 8 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | İşletmenin otomasyon sistemini inceleme | |
| 11 | Bakım-onarım faaliyetlerine katılma | |
| 12 | Araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılma | |
| 13 | Projelendirme faaliyetlerine katılma | |
| 14 | Tasarım ve üretim raporlarının hazırlanması ile ilgili faaliyetlere katılma | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Elektrik-Elektronik Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmenin organizasyon yapısı, şeması ve çalışma süreçleri (planlama, aksiyon alma, kontrollerin gerçekleştirilmesi vs.) hakkında incelemeler yapar. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | İşletmede Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | |||||||||||||||||||||||
| 6 | İşletmenin otomasyon sistemini hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||||||
| 7 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen bakım-onarım faaliyetlerine katılır. | |||||||||||||||||||||||
| 8 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | |||||||||||||||||||||||
| 9 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen projelendirme faaliyetlerine katılır. | |||||||||||||||||||||||
| 10 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda tasarım ve üretim raporlarının hazırlanması ile ilgili faaliyetlerine katılır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Sözlü Sınav | 30 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 2. Ödev | 10 | 
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 2 | 10 | 20 | 
| Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 256 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 18 | ||