| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Teknik Resim | EEM 111 | 1 | 2 + 1 | 4 | 3 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET KÜÇÜKER | 
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. BANU ERGİNÖZ, Arş.Gör.Dr. FEVZEDDİN ÜLKER, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, klasik teknik resim kurallarının öğretilmesi ile beraber dünyada en yaygın kullanılan Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim programları yardımıyla gerçekleştirilmesinin öğretilmesidir. | 
| Dersin İçeriği | Bilgisayar destekli teknik resim. Geometrik çizimler. İzdüşüm metotları ve görünüşler. Ölçülendirme. Kesit görünüşler. Yardımcı görünüşler. İzometrik resim. Elektrik-elektronik devre elemanları çizimi. İç tesisat projesi ve kat planı hazırlanması...... | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Teknik resim temel ilkelerini kavrar.... | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 2 | İzdüşüm ve görünüş çıkartır | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 3 | Bilgisayar kullanarak veya serbest elle çizim yapabilir. | Gösterip Yaptırma, Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | 
| 4 | Çizilmiş bir teknik resmi okuyabilir. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 5 | Elektrik-Elektronik devre elemanlarını tanır ve çizer. | Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | 
| 6 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği projelerini yorumlar ve çizebilir. | Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Teknik Resim´e Giriş | |
| 2 | Basit geometrik çizimler | |
| 3 | Çizgi çeşitleri ve grupları | |
| 4 | Üç görünüş çizimi | |
| 5 | Ölçekler ve ölçülendirme prensipleri | |
| 6 | Kesitli görünüşler | |
| 7 | Perspektifler | |
| 8 | Yüzey işleme işaretleri ve blok oluşturma | |
| 9 | İzometrik Çizim ve Katmanlar | |
| 10 | Katı modelleme-Katı Model Düzenleme | |
| 11 | Elektrik Elektronik Devre elemanları ve devre çizimi | |
| 12 | Kat Planı Çizim | |
| 13 | Kolon şeması çizimi ve Tesisat projesi kuralları | |
| 14 | Elektrik Tesisat Projesinin Çizilmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1) Ümit KOCABIÇAK,Teknik Resim ve AutoCAD 2009, Sakarya Üniversitesi, 2008. | 
| Ders Kaynakları | 1) H.Atabek,Bilgisayar Destekli Tasarım ve Çizim Ders Notları, Sakarya Üniversitesi, 2008 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Teknik resim temel ilkelerini kavrar.... | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 2 | İzdüşüm ve görünüş çıkartır | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 3 | Bilgisayar kullanarak veya serbest elle çizim yapabilir. | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 4 | Çizilmiş bir teknik resmi okuyabilir. | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 5 | Elektrik-Elektronik devre elemanlarını tanır ve çizer. | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 6 | Elektrik-Elektronik Mühendisliği projelerini yorumlar ve çizebilir. | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 | 
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Toplam İş Yükü | 82 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||