Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Çalışması EEM 498 8 0 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri

Tasarım Çalışması, 1.8 kümülatif ortalama

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BURHAN BARAKLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgi, beceri ve yöntemleri kullanarak problemi açıkça tanımlayabilmeleri, Karmaşık Mühendislik sistemde karşılaşılan ve karşılaşılması muhtemel olan bir problemi incelemeleri, karmaşık problemin çözümü için gerekli yeni bilgi ve yöntemler öğrenmeleri, problemi ekonomi, çevre, etik vb kısıtlarını kullanarak çözüm getirebilmeleri, çalışmalardan elde edilen sayısal sonuçları, kıyaslamaları ve analizleri gerçekleştirmeleri, gerçekleştirilen çözümün yaşama uygulanması ve elde edilen sonuçların raporlanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bitirme danışmanı eşliğinde, belirlenen konu üzerinde amaçları gerçekleştirebilecek çalışmanın hazırlanmasıdır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencilere araştırma becerisi kazandırılması Gezi / Gözlem, Gözlem,
2 Planlama becerisi kazandırılması Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
3 Uygulama becerisi kazandırılması Gözlem,
4 Problem çözme becerisi kazandırılması
5 Değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırılması
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tez çalışması konusunun belirlenmesi
2 Tez çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme
3 Kaynak taraması
4 Kaynak taraması
5 Kaynak taraması
6 Sistemin tasarlanması
7 Sistemin tasarlanması
8 Gerekli hesap veya analizleri yapma
9 Gerekli hesap veya analizleri yapma
10 Hesap veya analizleri değerlendirme
11 Sonuçları değerlendirme
12 Tezin yazımı
13 Tez inyazımı
14 Gerekli düzeltmelerin yapılması ve tezin teslimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 8
1 Öğrencilere araştırma becerisi kazandırılması
2 Planlama becerisi kazandırılması
3 Uygulama becerisi kazandırılması
4 Problem çözme becerisi kazandırılması
5 Değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırılması
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
2. Proje / Tasarım 50
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Final 1 9 9
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 14 224
Toplam İş Yükü 265
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,6
dersAKTSKredisi 10