| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi | MKM 479 | 7 | 5 + 10 | 10 | 18 |
| Ön Koşul Dersleri | 8. YARIYILA KADAR OLAN TÜM DERSLER
|
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEDAT İRİÇ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SEDAT İRİÇ, Dr.Öğr.Üyesi MUAZ KEMERLİ, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET MUAZ YALÇIN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı: yedi yarıyılın sonunda tüm zorunlu derslerini tamamlayan, Makine Mühendisliği öğrencilerine, öğrendiklerini imalat, enerji veya otomotiv sektöründeki bir işletmede uygulama imkanı vererek deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir işletmenin organizasyonel yapı ve ilişkiler ve ürün, imalat süreci hakkında bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Bir işletmenin tasarım ve analiz sürecini öğrenir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 3 | Bir işletmenin makine/teçhizat faaliyetleri hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 4 | Bir işletmede üretim planlama ve uygulama tecrübesi kazanır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 5 | Bir işletmede üretim gerçekleşirken inceleme imkanı bulur. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 6 | Bir işletmenin kalite kontrol sistemini inceleme imkanı bulur. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 7 | Bir işletmede ürün iyileştirme yaklaşımları konusunda deneyim kazanır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 8 | Bir işletmenin ambalaj, depolama, boyama süreçleri hakkında bilgilenir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 9 | Bir işletmedeki laboratuvar, test, muayene ve analizler konusunda deneyim kazanır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 10 | Bir işletmenin Bakım-Onarım sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmenin organizasyonel yapı, ilişkiler ve ürün, imalat sürecini inceleme ve analizi | |
| 2 | Ürün için tasarım süreçlerinin başlatılması ve incelenmesi | |
| 3 | İşletmedeki tasarım ve analiz programlarının incelenmesi | |
| 4 | Ürün teknik resimlerinin hazırlanma sürecinin incelenmesi ve analizi | |
| 5 | İmalat için gerekli makine/teçhizat faaliyetlerinin incelenmesi ve analizi | |
| 6 | Üretim planlama ve iş emirlerini oluşturma sürecinin incelenmesi ve analizi | |
| 7 | Üretim sistemlerini inceleme ve analizi | |
| 8 | Ürün inceleme ve analizi | |
| 9 | Hatalı ürün, süreç problemleri ve geri besleme inceleme ve analizi | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Problem belirleme ve iyileştirme süreçlerini inceleme ve anali | |
| 12 | Ambalajlama, depolama, boyama süreçleri inceleme ve analizi | |
| 13 | İşletmede test, muayene, laboratuvar inceleme ve analizi | |
| 14 | İşletmenin Bakım-Onarım ve diğer destek sistemlerini inceleme ve analizi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Makine Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar |
| Ders Kaynakları | Makine Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir işletmenin organizasyonel yapı ve ilişkiler ve ürün, imalat süreci hakkında bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Bir işletmenin tasarım ve analiz sürecini öğrenir. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Bir işletmenin makine/teçhizat faaliyetleri hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Bir işletmede üretim planlama ve uygulama tecrübesi kazanır. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Bir işletmede üretim gerçekleşirken inceleme imkanı bulur. | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Bir işletmenin kalite kontrol sistemini inceleme imkanı bulur. | |||||||||||||||||||||||
| 7 | Bir işletmede ürün iyileştirme yaklaşımları konusunda deneyim kazanır. | |||||||||||||||||||||||
| 8 | Bir işletmenin ambalaj, depolama, boyama süreçleri hakkında bilgilenir. | |||||||||||||||||||||||
| 9 | Bir işletmedeki laboratuvar, test, muayene ve analizler konusunda deneyim kazanır. | |||||||||||||||||||||||
| 10 | Bir işletmenin Bakım-Onarım sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 0 |
| Toplam | 0 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 14 | 210 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
| Proje / Tasarım | 15 | 8 | 120 |
| Toplam İş Yükü | 375 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15 | ||
| dersAKTSKredisi | 18 | ||