| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Transport Tekniği | MKM 436 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Transport mantığını kavrar | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
| 2 | Fabrika içi ve dışı uygun transport ekipmanları, makineleri ve sistemlerini seçer | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
| 3 | Transport sistem elemanlarının mukavemet hesaplarını yapar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 4 | Sürekli taşıyıcıları tasarlar | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
| 5 | Süreksiz taşıyıcıları tasarlar | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
| 6 | Köprülü vinç, portal vinç, kule vinç arasındaki farkları analiz eder | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
| 7 | Bina içi insan asansörü tasarlar | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
| 8 | Bantlı konveyör tasarlar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 9 | Transport sistemlerinin analizini yapar |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, işleyiş tarzının aktarılması. Öğrenci önerilerinin ve beklentilerinin alınması. Transport tekniğinin tarihçesi. | İnternet ve kütüphane ortamında Transport tekniği ile ilgili ön araştırma yapılması |
| 2 | Ders kapsamında öğretilecek olan Transport sistemlerinin tanımlanması, sınıflandırılması. | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
| 3 | Dönemlik transport tekniği ders içi tasarım projelerinin belirlenmesi, giriş büyüklüklerinin ve tasarım girdilerinin oluşturulması. | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
| 4 | Süreksiz (Kesintili) taşıyıcılar Sınıflandırma, Tasarım esasları Tek yönlü transport ekipmanları, Krikolar Vidalı krikolar, tasarım esasları, şekillendirme, boyutlandırma, Örnek proje Vidalı kriko proje ödevi | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
| 5 | Kramayerli krikolar, tasarım esasları, şekillendirme, boyutlandırma, Örnek proje, Kısa Sınav | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
| 6 | Makara halat düzenleri, tanımlama, sınıflandırma ve temel elemanların tanımlanması Halat, zincir, makara, tambur, yük bağlama elemanları tasarımı, seçimi, hesapları Palangalar tanımlama, sınıflandırma, tasarım esasları Basit palangalar, Weston palangalar | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
| 7 | Transport tekniğinde emniyet elemanları ve motor seçimi Fren sistemleri, tanımlama, sınıflandırma, tasarım esasları Bantlı, diskli, pabuçlu, konik vb frenler Kilitler, tanımlama, sınıflandırma, tasarım esasları Şekil bağlı (dişlili), Kuvvet bağlı (sürtü | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
| 8 | Palanga tasarımı; Giriş büyüklüklerinin belirlenmesi, Ön şekillendirme, Mukavemet hesapları, eleman seçimleri, emniyet kontrolleri, Son şekillendirme | 1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
| 9 | Vinçler ve Krenler Sınıflandırma, Tasarım esasları, Köprülü krenler, Portal krenler, Yarı Portal Krenler, Kule Krenler, Döner krenler, Mobil krenler, Kabestan çıkrıkları (vinçleri), inşaat çıkrıkları | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
| 10 | Avrupa Birliği Normlarına göre transport sistemlerinin sınıflandırılması; Yükleme durumu ve Yük tekrarına göre sistem grubunun ve emniyet katsayısının belirlenmesi. Köprülü krenler, Portal ve Yarı portal krenler, Giriş büyüklüklerinin belirlenmesi, Ön ş | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
| 11 | Köprülü kren projesi: Giriş büyüklüklerinin belirlenmesi, Ön şekillendirme, Mukavemet hesapları, eleman seçimleri, emniyet kontrolleri, Son şekillendirme. Öğrenci proje sunumu. | [1, 2, 3, 4, 5] numaralı referanslar |
| 12 | Sürekli Taşıyıcılar: Sınıflandırma, Tasarım esasları. Asansörler, Konveyörler, Elavatörler, Helezonik Konveyörler, Havalı Taşıyıcılar. Asansör Tasarımı:Giriş büyüklüklerinin belirlenmesi, Ön şekillendirme, Mukavemet hesapları, eleman seçimleri, emniyet k | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
| 13 | Bantlı konveyör tasarımı: Giriş büyüklüklerinin belirlenmesi, Ön şekillendirme, Mukavemet hesapları, eleman seçimleri, emniyet kontrolleri, Son şekillendirme. Öğrenci proje sunumu. | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
| 14 | Titreşimli Taşıyıcılar, Vakumlu Taşıyıcılar, Manyetik Taşıyıcılar, Diğer özel transport sistemleri, transport sistem tasarımı, dersin genel değerlendirilmesi. | [1, 2, 3, 4] numaralı referanslar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [2] Suner, Faruk, Kaldırma ve İletme makineleri, Arpaz Mat., 1984, İstanbul |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Transport mantığını kavrar | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Fabrika içi ve dışı uygun transport ekipmanları, makineleri ve sistemlerini seçer | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Transport sistem elemanlarının mukavemet hesaplarını yapar | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Sürekli taşıyıcıları tasarlar | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Süreksiz taşıyıcıları tasarlar | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Köprülü vinç, portal vinç, kule vinç arasındaki farkları analiz eder | |||||||||||||||||||||||
| 7 | Bina içi insan asansörü tasarlar | |||||||||||||||||||||||
| 8 | Bantlı konveyör tasarlar | |||||||||||||||||||||||
| 9 | Transport sistemlerinin analizini yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| 3. Kısa Sınav | 5 |
| 4. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 4 | 2 | 8 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||