| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Makine Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları | MKM 431 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET FIRAT, Prof.Dr. MURAT ÖZSOY, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Makine Mühendisliği Bölümü Öğrencilerine, Makine elemanları ve mekanik sistemlerin tasarımı, konstrüksiyon ve geliştirilmesinde ihtiyaç duyacakları bilgisayar yazılım ve uygulama bilgisi ve becerisi kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Makine mühendisliğinde bilgisayar uygulamaları, bilgisayar yazılımları ve programlama teknikleri, mekanik tasarım geliştirme süreçleri, bilgisayar destekli tasarım ve 3-B model geliştirme, analitik ve sentetik geometri elemanları, katı modelleme kavramları, bilgisayar destekli mühendislik hesaplamaları, sonlu elemanlar yöntemi uygulamaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tasarım amaçlı, katı modelleme ve gerilme hesaplaması yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Geometrik modelleme teknikleri hakkında detaylı bilgi verir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Sonlu elemanlar yönteminde modelleme ve hesaplama adımlarını uygular. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Makine Müh. Bilgisayar Kullanım Allanları | |
| 2 | Mekanik Tasarım Geliştirme Süreçleri | |
| 3 | Geometrik Modelleme ve Tasarım İlişkisi | |
| 4 | Bilgisayar destekli tasarım teknikleri | |
| 5 | Bilgisayar destekli tasarım teknikleri | |
| 6 | Bilgisayar destekli tasarım teknikleri | |
| 7 | Bilgisayar destekli tasarım teknikleri | |
| 8 | Bilgisayar destekli tasarım teknikleri | |
| 9 | Bilgisayar destekli tasarım teknikleri | |
| 10 | Bilgisayar Destekli Mühendislik Kavramı ve Matematiksel Modelleme | |
| 11 | Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Uygulamaya Giriş | |
| 12 | Sonlu eleman Yöntemi ile Problem Çözme Adımları | |
| 13 | Sonlu eleman Yöntemi ile Yapısal Statik Analiz | |
| 14 | Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Dayanım Hesaplama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Mehmet Fırat, Murat Ozsoy,"Makina Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları", Sakarya Üniversitesi, 2008. |
| Ders Kaynakları | 1. Y. Nakasone, S. Yoshimoto, T. A. Stolarski, “Engineering Analysis With ANSYS Software”, Elsevier, New Jersey, 2006. 2. Kunwoo Lee, "Principles of CAD/CAM/CAE Systems", Addison Wesley, 1999. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tasarım amaçlı, katı modelleme ve gerilme hesaplaması yapabilir. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Geometrik modelleme teknikleri hakkında detaylı bilgi verir. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Sonlu elemanlar yönteminde modelleme ve hesaplama adımlarını uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||