Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makine Mühendisliği Tasarımı | MKM 405 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN GENEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı derslerden almış oldukları bilgilere dayalı olarak, istenen bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlamak ve bunu bir proje formatında raporlamaktır. |
Dersin İçeriği | Makine tasarımının esasları, kavram geliştirme ve inovasyon, tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi, tasarımın gerçekleştirilmesinde kullanılacak temel bilgilerin (Termodinamik, Isı Geçişi, Akışkanlar Mekaniği, Malzeme, Mukavemet, Makine Elemanları, 3D CAD) gözden geçirilmesi, tasarımın yapılması ve katı modelin/imalat resimlerinin hazırlanması, maliyet (ekonomik) analizin yapılması, proje raporunun hazırlanması, proje sunumunun (Powerpoint) hazırlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
2 | Bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirler | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlar | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır | Problem Çözme, Gözlem, | |
5 | Proje hazırlar | Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Proje raporu yazar | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
7 | Sözlü ve görsel sunu yapar | Deney ve Laboratuvar, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Yenilikçi ve farklı düşünür | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
9 | Bilgisayar destekli tasarım ve modelleme yapar | Gözlem, | |
10 | Proje planlar ve zamanlar | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
11 | Maliyet analizi yapar ve alternatif tasarımları karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makine tasarımının esasları | |
2 | Makine tasarımının esasları | |
3 | Kavram geliştirme ve inovasyon | |
4 | Tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi | |
5 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi | |
6 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi | |
7 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
8 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
9 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
10 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
11 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
12 | Maliyet (ekonomik) analizin yapılması | |
13 | Proje son raporunun hazırlanması | |
14 | Projenin sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Genel olarak mühendislik kitapları, |
Ders Kaynakları | [1] Çeşitli web siteleri (örneğin http://www.eng.fsu.edu/ME_senior_design/) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar | |||||||||||||||||||||||
2 | Bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirler | |||||||||||||||||||||||
3 | Farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlar | |||||||||||||||||||||||
4 | Takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır | |||||||||||||||||||||||
5 | Proje hazırlar | |||||||||||||||||||||||
6 | Proje raporu yazar | |||||||||||||||||||||||
7 | Sözlü ve görsel sunu yapar | |||||||||||||||||||||||
8 | Yenilikçi ve farklı düşünür | |||||||||||||||||||||||
9 | Bilgisayar destekli tasarım ve modelleme yapar | |||||||||||||||||||||||
10 | Proje planlar ve zamanlar | |||||||||||||||||||||||
11 | Maliyet analizi yapar ve alternatif tasarımları karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 1 | 45 | 45 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |