Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Geleneksel Yapım Teknikleri | INM 465 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, geleneksel yapım teknikleri hakkında malzeme, karışım oranları, tasarım, bakım-onarım ve sayısal modelleme konularının aktarılması. |
Dersin İçeriği | Kil, silt ve agrega, kerpiç ve tuğla üretimi ve kagir yapı elemanları Yapısal ahşabın temel özellikleri ve ahşap koruma yöntemleri Glulam ahşap kompozitler Glulam ahşap kompozitler Hımış yapıların tanıtımı Sonlu elamanlar yönteminin tanıtılması Ara Sınav Taş kemer köprülerin yapım yöntemleri Taş kemer köprülerin yapısal davranışı Taş kemer köprülerin yapısal davranışı Yığma yapıların sayısal modellenmesi Yığma yapıların nümerik analizleri Ahşap yapıların sayısal modellenmesi Ahşap yapıların nümerik analizleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel yapılarda tercih edilen kil, silt , agrega, kerpiç ve tuğla malzemelerini ve temel özelliklerini tanır | Anlatım, | |
2 | Glulam ahşap kompozitlerin üretim yöntemlerini ve yapısal davranışını bilir | Anlatım, | |
3 | Sonlu elamanlar yöntemini tanır | Anlatım, | |
4 | Taş kemer köprülerin yapım yöntemlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Yığma yapıları sayısal olarak modeller | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Ahşap yapıları sayısal olarak modeller | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kil, silt ve agrega, kerpiç ve tuğla üretimi ve kagir yapı elemanları | |
2 | Yapısal ahşabın temel özellikleri ve ahşap koruma yöntemleri | |
3 | Glulam ahşap kompozitler | |
4 | Glulam ahşap kompozitler | |
5 | Hımış yapıların tanıtımı | |
6 | Sonlu elamanlar yönteminin tanıtılması | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Taş kemer köprülerin yapım yöntemleri | |
9 | Taş kemer köprülerin yapısal davranışı | |
10 | Taş kemer köprülerin yapısal davranışı | |
11 | Yığma yapıların sayısal modellenmesi | |
12 | Yığma yapıların nümerik analizleri | |
13 | Ahşap yapıların sayısal modellenmesi | |
14 | Ahşap yapıların nümerik analizleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başgelen, N., Çağlar Boyunca Anadolu'da Duvar. Grafbas Matbaacılık, (1993). Bayülke, N. (2018). Yığma yapılar:(taş ve tuğla). TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geleneksel yapılarda tercih edilen kil, silt , agrega, kerpiç ve tuğla malzemelerini ve temel özelliklerini tanır | |||||||
2 | Glulam ahşap kompozitlerin üretim yöntemlerini ve yapısal davranışını bilir | |||||||
3 | Sonlu elamanlar yöntemini tanır | |||||||
4 | Taş kemer köprülerin yapım yöntemlerini tanır | |||||||
5 | Yığma yapıları sayısal olarak modeller | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
6 | Ahşap yapıları sayısal olarak modeller | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |