Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şev Stabilitesi | INM 440 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Zemin Mekaniği, Temeller |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZSAĞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Tek. Recep EYÜPLER Arş. Grv. Kadir Kocaman |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İnşaat mühendisinin rol oynadığı uygulama projelerinde karşılaşabileceği heyelan risklerini ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri kavratmak. |
Dersin İçeriği | Kitle hareketleri ve sınıflandırılmaları, Yamaçların oluşumu ve incelenmesi, Yamaçta Su ve kitle hareketlerine etkisi, Kitle hareketlerinin mekanik ilkeleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Heyelanları sınıflandırabilir | Anlatım, | |
2 | Heyelan çalışması yapılacak bölge için çalışma taslağı hazırlar | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Proje özelliklerine göre kayma direnci parametrelerini belirler | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Heyelan riskli bölgeleri tanır | Anlatım, | |
5 | Olası heyelan riskine karşı alınabilecek önlemleri tartışır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kesiti verilen bir şevin güvenliğini hesaplar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Heyelanla ilgili bilgisayar programlarını tanır | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
8 | Ders kapsamında önerilen şev stabilite bilgisayar programını kullanır | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | |||
10 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tanımlamalar | 1. Hafta sunusu |
2 | Kitle hareketleri ve sınıflandırılmaları | 2. Hafta Sunusu |
3 | Yamaçların oluşumu ve incelenmesi-Yamaçta Su ve kitle hareketlerine etkisi | 3. Hafta Sunusu |
4 | Kitle hareketlerinin mekanik ilkeleri | 4. Hafta Sunusu |
5 | Kitle hareketlerinin incelenmesi (Arazi ve Laboratuvar çalışmaları) | 5. Hafta Sunusu |
6 | Zemin yamaçlar ve şevlerde duraylılık | 6. Hafta Sunusu |
7 | Limit Denge Yöntemleri | 7. Hafta Sunusu |
8 | Dilim Yöntemleri | 8. Hafta Sunusu |
9 | Grafik yöntem | 9. Hafta Sunusu |
10 | Kaya Yamaçlar | 10. Hafta Sunusu |
11 | Kayada kitle hareketlerinin sınıflandırılması | 11. Hafta Sunusu |
12 | Kaya yamaçlarda inceleme | 12. Hafta Sunusu |
13 | Yamaç ve şevlerde güvenliğin sağlanması | 13. Hafta Sunusu |
14 | Örnek uygulamalar | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şev Stabilitesi, Ertan BOL |
Ders Kaynakları | 1. Önalp, A., Arel, E., (2004), Geoteknik Bilgisi II-Yamaç ve Şevlerin Mühendisliği, Birsen Yayın Evi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Heyelanları sınıflandırabilir | |||||||
2 | Heyelan çalışması yapılacak bölge için çalışma taslağı hazırlar | |||||||
3 | Proje özelliklerine göre kayma direnci parametrelerini belirler | |||||||
4 | Heyelan riskli bölgeleri tanır | |||||||
5 | Olası heyelan riskine karşı alınabilecek önlemleri tartışır | |||||||
6 | Kesiti verilen bir şevin güvenliğini hesaplar | |||||||
7 | Heyelanla ilgili bilgisayar programlarını tanır | |||||||
8 | Ders kapsamında önerilen şev stabilite bilgisayar programını kullanır | |||||||
9 | ||||||||
10 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |