Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidroloji | INM 433 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMRAH DOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Gamze Tuncer |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Su kaynaklarının planlanması ve projelendirilmesinde havzalardan elde edilen hidrometeorolojik veriler önem arz etmektedir. Akımları oluşturan ve değiştiren en önemli parametre ise yağış ve yüzeysel akışlardır. Dolayısı ile İleri Hidroloji dersi; Su Kaynaklarının Planlanmasında önemli parametre olan akış ve yağış tahminlerini, hesaplarını ve havza akış ilişkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Giriş, Hidrolojik Çevrimi açıklayabilme, Yağış, Buharlaşma, Sızma Yeraltı Suyunu açıklayabilme, Yüzeysel Akış. Hidrolojik Ölçümler ve Verilerin Analizini inceleyebilme, Hidrograf Analizi, Teorisini inceleyebilme, Birim Hidrograf Analizi, Sentetik Birim Hidrografı açıklayabilme 6. Hidrografın Akarsu Boyunca Ötelenmesini açıklayabilme, Hidrografın Haznede Ötelenmesini açıklayabilme, Hidrolojide İstatistik Yöntemleri açıklayabilme, Tekerrür Analizini yapabilme, Hidrolojik Modelleri açıklayabilme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | hidrolojik çevrim ve elemanları olan Yağış, buharlaşma, sızma ve akış miktarları ile ilgili hesap yapabilecektir. (pç1, pç2) | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Debi süreklilik, debi-gidiş, debi-anahtar eğrilerini çizebilecektir.(pç1) | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Serbet ve Basınçlı akiferlerden ne kadar debi çekilebileceğini hesap edebilecektir (pç1) | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Akarsularda hızın nasıl ölçüldüğünü öğrenip, akarsu kesitinden geçen debiyi hesap edebilecektir.(pç1, pç2) | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hidrolojiye Giriş, Hidrolojik Çevrim | |
2 | Yağış, Buharlaşma, Sızma Yeraltı Suyu | |
3 | Yüzeysel Akış. Hidrolojik Ölçümler Ve Verilerin Analizi | |
4 | Hidrograf Analizi, Teorisi | |
5 | Birim Hidrograf Analizi, Sentetik Birim Hidrograf | |
6 | Hidrografın Akarsu Boyunca Ötelenmesi | |
7 | Hidrografın Haznede Ötelenmesi | |
8 | Hidrolojide İstatistik Yöntemler | |
9 | Hidrolojide İstatistik Yöntemler | |
10 | Tekerrür Analizi | |
11 | Havza Hidrolojisi | |
12 | Yağış-akış fonksiyonel ilişkisi | |
13 | Hidrolojide olasılık yöntemler, Hidrolojik Modeller | |
14 | Laboratuvarda Deney |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu |
Ders Kaynakları | [1] Mühendisler İçin İstatistik, Prof. Dr. Mehmetçik Beyazıt, Atıl Bulu, BirsenYe. 1994 İst. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | hidrolojik çevrim ve elemanları olan Yağış, buharlaşma, sızma ve akış miktarları ile ilgili hesap yapabilecektir. (pç1, pç2) | |||||||
2 | Debi süreklilik, debi-gidiş, debi-anahtar eğrilerini çizebilecektir.(pç1) | |||||||
3 | Serbet ve Basınçlı akiferlerden ne kadar debi çekilebileceğini hesap edebilecektir (pç1) | |||||||
4 | Akarsularda hızın nasıl ölçüldüğünü öğrenip, akarsu kesitinden geçen debiyi hesap edebilecektir.(pç1, pç2) | |||||||
5 | ||||||||
6 | ||||||||
7 | ||||||||
8 | ||||||||
9 | ||||||||
10 | ||||||||
11 | ||||||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |