| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Betonarme Yapıların Projelendirilmesi | INM 405 | 7 | 3 + 1 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | BETONARME I ve BETONARME II |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. AYDIN DEMİR, Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Betonarme bir yapının gerekli hesap ve çizimlerini yapmak. |
| Dersin İçeriği | Betonarme bir yapının döşemelerinin hesabını yapmak, düşey ve yatay yükler için kiriş ve kolonların hesabını yapmak. Yapının temel sistemine karar vererek temel hesaplarını yapmak.Gerekli çizimleri yapmaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çok katlı bir yapının Döşeme yüklerini analiz eder, döşemeyi tasarlar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Soru-Cevap, | |
| 2 | Çerçeve kirişlerinin düşey yük hesabını yapar, statik çözümünü yapar, Maksimum kesit tesirlerini hesaplar. | Soru-Cevap, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Deprem Yüklerini belirler, Çerçevenin kolon ve kirişlerinde deprem yükünden dolayı oluşan kesit tesirlerini hesaplar. | Soru-Cevap, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 4 | Yapı elemanlarında Düşey ve Yatay yüklerden oluşan olumsuz kesit tesirlerine göre kolon ve kirişleri tasarlar. | Soru-Cevap, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Binanın temel sistemine karar verir ve temeli tasarlar | Soru-Cevap, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bina ve proje çalışmaları hakkında genel bilgiler Taşıyıcı sistemin belirlenmesi ve merdiven tasarımı | |
| 2 | Döşemelerin statik ve betonarme hesapları Karışık döşeme uygulamaları | |
| 3 | Döşeme hesaplarının kontrolü Döşeme kalıp ve donatı planının hazırlanması | |
| 4 | Döşeme kalıp ve donatı planının çizim kontrolü Kirişlerin yük hesapları ve karakteristiklerinin hesabı Kolon ön boyut hesaplarının yapılması | |
| 5 | Kirişlerin yük hesapları, Kiriş karakteristikleri, Kolon ön boyut hesaplarının kontrolü Çerçevelerin düşey yüklere göre statik hesabı | |
| 6 | Çerçevelerin düşey yüklere göre örnek çözümü Elverişsiz kesit tesirleri diyagramlarının çizilmesi | |
| 7 | Çerçevelerin düşey yük hesabının kontrolü Bina periyodunun ve deprem yüklerinin hesabı | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Bina periyodunun ve deprem yüklerinin kontrolü Yatay yüklerden oluşan kesit tesirlerinin belirlenmesi | |
| 10 | Yatay yüklerden oluşan kesit tesirlerinin kontrolü Yatay ve düşey yük kesit tesirlerinin süperpozesinin yapılması Kirişlerin açıklık ve mesnetlerde betonarme hesaplarının yapılması Kiriş donatı çizimlerinin yapılması | |
| 11 | Kiriş betonarme hesaplarının ve çizimlerinin kontrolü Kolonların bileşik eğilme hesabının yapılması ve kolon aplikasyon planı | |
| 12 | Kolon bileşik eğilme hesabının ve kolon aplikasyon planının kontrolü Bina temelinin seçimi tasarlanması gerekli hesaplar ile ilgili açıklamalar | |
| 13 | Bina Temel hesabının kontrolü Bina Temelinin çizimleri ile ilgili açıklamalar | |
| 14 | Temel hesabı ve çizimlerinin kontrolü |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Betonarme Döşemeler, Kirişler ve Çerçevelere ait ders notları, Tasarım ve Hesap Kuralları ders notları, TS 500, TDY |
| Ders Kaynakları | Betonarme Yapıların Hesap ve Tasarımı, Prof. Dr. Adem Doğangün |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çok katlı bir yapının Döşeme yüklerini analiz eder, döşemeyi tasarlar. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Çerçeve kirişlerinin düşey yük hesabını yapar, statik çözümünü yapar, Maksimum kesit tesirlerini hesaplar. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Deprem Yüklerini belirler, Çerçevenin kolon ve kirişlerinde deprem yükünden dolayı oluşan kesit tesirlerini hesaplar. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Yapı elemanlarında Düşey ve Yatay yüklerden oluşan olumsuz kesit tesirlerine göre kolon ve kirişleri tasarlar. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Binanın temel sistemine karar verir ve temeli tasarlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 3 | 2 | 6 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||