Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Süt Ürünlerinde Kalite Kontrol | GDM 415 | 7 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Süt ve Süt Ürünleri Teknolojisi |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SIÇRAMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SIÇRAMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Süt ve ürünleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek, kaliteli süt ve ürünleri üretebilmeleri için gerekli kontrolleri yapabilme kabiliyeti kazanmalarını sağlamak. Öğrencilerin işletmelerde ya da üretim proseslerinde süt ve ürünlerinin üretiminde karşılaşabilecekleri sorunlara pratik ve etkili çözümler üretebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Kalite ve kalite kontrolünün esasları. Süt ve ürünlerinde kalite kriterleri ve kalite kontrolü. Süt işletmelerinde kalite kontrolü. Süt işletmeciğinde kalite yönetim sistemlerinin uygulanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Süt ve süt ürünlerinin temel özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
2 | Süt ve ürünlerinin kalite nitelikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
3 | Süt ve ürünleri üreten işletmelerde kalite yönetim sistemlerinin uygulanması | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Süt ve ürünlerinde hammadde ve katkı maddeleri kontrolü ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Süt ürünleri üretim proseslerinde kalite kontrolü | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
6 | Süt ürünlerinde kalite kriterleri ve analizleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
7 | Süt ve ürünleri ile ilgili tebliğlerin yorumlanması | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gıda Güvenliği Sistemleri ve Süt Ürünleri | |
2 | Giriş ve Temel Kavramlar | |
3 | Sütte Fiziksel Özellikler ve Kontrol Yöntemleri | |
4 | Sütte Kimyasal Özellikler ve Analizler | |
5 | Mikrobiyolojik Kalite Kontrol – Genel Prensipler | |
6 | Hijyen ve Pastörizasyonun Kalite Kontrolü | |
7 | Sütte Sahtecilik ve Tespit Yöntemleri | |
8 | Peynirde Kalite Kontrol | |
9 | Yoğurtta Kalite Kontrol | |
10 | Tereyağında Kalite Kontrol | |
11 | Dondurmada Kalite Kontrol | |
12 | Süt Tozu ve Yoğunlaştırılmış Sütlerde Kalite Kontrol | |
13 | Ambalajlama ve Raf Ömrü Kontrolü | |
14 | Genel Tekrar ve Uygulama Örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 2. Metin,M. ve Öztürk,G.F. Süt işletmelerinde sanitasyon.Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Süt ve süt ürünlerinin temel özellikleri | |||||||||||||||||||||||
2 | Süt ve ürünlerinin kalite nitelikleri | |||||||||||||||||||||||
3 | Süt ve ürünleri üreten işletmelerde kalite yönetim sistemlerinin uygulanması | |||||||||||||||||||||||
4 | Süt ve ürünlerinde hammadde ve katkı maddeleri kontrolü ve önemi | |||||||||||||||||||||||
5 | Süt ürünleri üretim proseslerinde kalite kontrolü | |||||||||||||||||||||||
6 | Süt ürünlerinde kalite kriterleri ve analizleri | |||||||||||||||||||||||
7 | Süt ve ürünleri ile ilgili tebliğlerin yorumlanması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |