| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi | ENM 496 | 8 | 5 + 10 | 10 | 18 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ORHAN TORKUL, Prof.Dr. İBRAHİM ÇİL, Arş.Gör.Dr. MEHMET FATİH TAŞKIN, Prof.Dr. SEMRA BORAN, Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU, Dr.Öğr.Üyesi ENES FURKAN ERKAN, | 
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Öğretim Üyeleri | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | ilk 3 sınıfta teorik ve pratiğe yönelik dersler alan Endüstri mühendisi adaylarının 1 dönem 16 hafta boyunca İş Dünyası ve Sanayi deki firmalarda uygulamalı çalışmalar ve projeler üzerinde çalışarak öğrendiklerini uygulayarak mezuniyet öncesinde mühendislik deneyimi kazanmalarını sağlamaktır. | 
| Dersin İçeriği | Diğer derslerde öğrenilenlerin sanayi ve işdünyasında ortaya çıkan karmaşık problemlerin çözümlerini yaşayarak öğrenme hedefine yönelik olarak imalat ve hizmet sistem faaliyetlerinin planlanması, kontrolü, yönetimi üzerinde uygulamalı çalışmalar için gerekli yöntemler... | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bir işletmenin İmalat/hizmet süreci ve Organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir | Gezi / Gözlem, Gözlem, | Performans Değerlendirme, | 
| 2 | Bir işletmenin Kalite Yönetim sisteminin çalışmasını öğrenir. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Bir işletmenin Tesis Yerleşimi hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Bir işletmenin Planlama ve Kontrol faaliyetleri konusunda uygulama tecrübesi kazanır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Bir işletmenin Tedarik ve Satınalma süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Bir işletmenin Stok ve Depo Yönetimi sistemlerinin çalışmasını öğrenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Bir işletmenin Mamul/Hizmet Satış ve Dağıtım süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | Bir işletmenin Çizelgeleme problemlerinin çözüm yaklaşımları konusunda deneyim kazanır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 9 | Bir işletmenin Mali Sistem, Stratejik Planlama ve Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 10 | Bir işletmenin Yönetim Bilişim Sistemi?nin çalışması konusunda bilgilenir. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 11 | Bir işletmenin İnsan Kaynakları Yönetim sisteminin çalışmasını fiili olarak gözler ve deneyim kazanır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 12 | Bir işletmenin Bakım-Onarım Yönetimi sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İşletmenin İmalat/hizmet süreçlerinin inceleme ve analizi | |
| 2 | İşletmenin Organizasyonel yapı ve İnsan Kaynakları Yönetim Sisteminin incelemesi ve analizi | |
| 3 | İşletmenin Kalite Yönetim sisteminin inceleme ve analizi | |
| 4 | İşletmenin Tesis Yerleşim yapısının inceleme ve analizi | |
| 5 | İşletmenin Planlama ve Kontrol faaliyetlerinin inceleme ve analizi | |
| 6 | İşletmenin Tedarik ve Satınalma süreçlerinin inceleme ve analizi | |
| 7 | İşletmenin Stok Yönetimi sisteminin inceleme ve analizi | |
| 8 | İşletmenin Mamul/Hizmet Satış ve Dağıtım süreçlerinin inceleme ve analizi | |
| 9 | İşletmenin Çizelgeleme problemlerinin inceleme ve analizi | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | İşletmenin Mali Sisteminin inceleme ve analizi | |
| 12 | İşletmenin Stratejik Planlama ve Performans Yönetimi sürçlerinin inceleme ve analizi | |
| 13 | İşletmenin Yönetim Bilişim Sistemi inceleme ve analizi | |
| 14 | İşletmenin Bakım-Onarım ve diğer destek yönetim sistemlerinin inceleme ve analizi | 
| Kaynaklar | ||
|---|---|---|
| Ders Notu | 
 
 | |
| Ders Kaynakları | 
 | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir işletmenin İmalat/hizmet süreci ve Organizasyonel yapı ve ilişkiler hakkında bilgilenir | 4 | 0 | |||||||||||||||||||||
| 2 | Bir işletmenin Kalite Yönetim sisteminin çalışmasını öğrenir. | 4 | 0 | |||||||||||||||||||||
| 3 | Bir işletmenin Tesis Yerleşimi hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. | 4 | 0 | |||||||||||||||||||||
| 4 | Bir işletmenin Planlama ve Kontrol faaliyetleri konusunda uygulama tecrübesi kazanır. | 4 | 0 | |||||||||||||||||||||
| 5 | Bir işletmenin Tedarik ve Satınalma süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 6 | Bir işletmenin Stok ve Depo Yönetimi sistemlerinin çalışmasını öğrenir | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 7 | Bir işletmenin Mamul/Hizmet Satış ve Dağıtım süreçlerini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 8 | Bir işletmenin Çizelgeleme problemlerinin çözüm yaklaşımları konusunda deneyim kazanır. | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 9 | Bir işletmenin Mali Sistem, Stratejik Planlama ve Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 10 | Bir işletmenin Yönetim Bilişim Sistemi?nin çalışması konusunda bilgilenir. | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 11 | Bir işletmenin İnsan Kaynakları Yönetim sisteminin çalışmasını fiili olarak gözler ve deneyim kazanır. | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 12 | Bir işletmenin Bakım-Onarım Yönetimi sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur. | 4 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 | 
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 40 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 140 | 280 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 | 
| Toplam İş Yükü | 444 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 17,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 18 | ||