| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İmalat Sistemlerinde Benzetim Uygulama Örnekleri | ENM 462 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | BENZETİM (ENM 315) | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYŞEGÜL AYDIN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Bilgisayarlı simülasyon becerisini geliştirmek ve Örnek çalışmaları inceleyerek deney pratiğini arttırmaktır. | 
| Dersin İçeriği | Örnek benzetim modelleri, Örnek lisans bitirme projeleri, Örnek fabrika uygulamaları | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | BİLGİSAYAR ORTAMINDA MODEL KURMAYI VE SİMULE ETMEYİ ÖĞRETİR | Eğitsel Oyun, Proje, | Performans Değerlendirme, | 
| 2 | SİMULASYON SONUÇLARINI OKUMA BECERİSİNİ GELİŞTİRİR | Eğitsel Oyun, Proje, | Performans Değerlendirme, | 
| 3 | ÖĞRENCİLERE GELECEKTE ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ OLARAK İYİLEŞTİRMELERİ OLASI FABRİKA UYGULAMALARI İÇİN DENEYİM KAZANDIRIR | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Başlangıç modeli - Operasyon modeli | |
| 2 | Rota modeli - Konveyör modeli | |
| 3 | İşçi modeli - Olasılık modeli | |
| 4 | Duruşlar (Önleyici bakım) modeli - Makrolar modeli | |
| 5 | Vardiya modeli - Senaryo modeli | |
| 6 | Atölye modelleri 1-6 (Kütüphane modelleri ile öğrenme) | |
| 7 | Pekiştirici model | |
| 8 | Veri dağılımını belirleme (StatFit Modeli) - Simülasyon ile optimizasyon (SimRunner Modeli) | |
| 9 | Örnek Lisans Bitirme Projeleri1- Ak Makara San. Tic. Ltd. Şti’nin Pellet Üretim Planlama Problemlerinin Benzetim Tekniği ile İyileştirilmesi | |
| 10 | Örnek Lisans Bitirme Projeleri2- Etkin Depo Yönetimi: Tam Sayılı Doğrusal Programlama ve Simülasyon Teknikleri ile Raf Alanı Optimizasyonu | |
| 11 | Örnek Lisans Bitirme Projeleri3- Yalın Üretim Teknikleriyle Yamazumi (İş Yükü Dengeleme) Simülasyonu | |
| 12 | Örnek Fabrika Uygulamaları-1 | |
| 13 | Örnek Fabrika Uygulamaları-2 | |
| 14 | Örnek Fabrika Uygulamaları-3 | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aydın, A. Promodel programı ile imalat sistemlerinde benzetim uygulama örnekleri (2024). Türkiye: Sakarya Yayıcılık. ISBN:978-605-7688-37-8. | 
| Ders Kaynakları | 1-Harrel, C., Ghosh, K. B., Bowden, R. (2000). Trainning Workbook. America: Promodel Company. 2-Ghosh, B., Bowden, R., Gladwin, B., Harrel, C. (2000). Simulation Using Promodel (Fourth Edition). America: Cognella Academic Publishing. 
 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | BİLGİSAYAR ORTAMINDA MODEL KURMAYI VE SİMULE ETMEYİ ÖĞRETİR | |||||||||||||||||||||||
| 2 | SİMULASYON SONUÇLARINI OKUMA BECERİSİNİ GELİŞTİRİR | |||||||||||||||||||||||
| 3 | ÖĞRENCİLERE GELECEKTE ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ OLARAK İYİLEŞTİRMELERİ OLASI FABRİKA UYGULAMALARI İÇİN DENEYİM KAZANDIRIR | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Proje / Tasarım | 0 | 
| 1. Ara Sınav | 0 | 
| Toplam | 0 | 
| Toplam | 0 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 4 | 4 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 103 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||