| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Kurumsal Bilgi Yönetimi | ENM 426 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEHER POLAT | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bilgi, bilgi yönetimi, kurumsal bilgi yönetimi tanımlamaları yapılarak bilgi yönetimi modellerini ve modelin nasıl kurulabileceğini öğretmek | 
| Dersin İçeriği | TTemel kavramlar (veri, enformasyon, bilgi, bilgi toplumu, bilgi ekonomisi, bilgi temli toplumlar), Bilgi yönetimi, kurumsal bilgi yönetimi, bilgi yönetimi modelleri | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarını tanımlar ve farkını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Entelektüel sermaye kavramını tanımlar ve entelektüel sermayenin ölçülmesini yapabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Bilgi Yönetiminin genel yapısını anlatabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Bilgi Yönetimi modellerini inceleyerek analiz edebilir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bilgi Yönetimine giriş | |
| 2 | Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarının tanımı, karşılaştırılması | |
| 3 | Bilginin Sınıflandırılması, Bilgi Toplumu, Bilgi Ekonomisi (Yeni ekonomi, Bilgi ekonomisinin (yeni ekonominin) özellikleri | |
| 4 | Entelektüel Sermaye Kavramı, Entellektüel sermayenin temel öğeleri, Entelektüel Sermayenin Ölçülmesi, Bilgi Teknolojileri | |
| 5 | Bilgi yönetiminin tanımı, Amacı, Özellikleri, Avantajları, Zorlukları | |
| 6 | Bilgi Yönetimi Sistemleri, Toplam Bilgi Yönetimi ve fonksiyonları | |
| 7 | Etkin Bilgi Yönetimi Değerlendirme Kriterleri | |
| 8 | Bilgi Gösterim Metotları | |
| 9 | Bilgi Gösterim Metotları (Devam) | |
| 10 | Kurumsal bilgi yönetimi tanımı ve içeriği | |
| 11 | Bilgi yönetimi model örnekleri | |
| 12 | Bilgi yönetimi model örnekleri | |
| 13 | Bilgi yönetimi model örnekleri | |
| 14 | Bilgi yönetimi konusundaki mevcut uygulamalar ile ilgili genel bir değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders ile ilgili sunumlar www.ie.sakarya.edu.tr adresine yüklenecektir. | 
| Ders Kaynakları | 1-Öztemel, E., Arslankaya, S., Kurumsal Bilgi Yönetimi Modeli, Doktora tezi 2- Steward, T.A., Entelektüel Sermaye, ISBN 975-7152-23-5, MESS yayınları, Ekim 1997, 3- Davenport, T.H., Düşünerek Yaşayanlar, Bilgi İşçileri ve Temel Özellikleri, ISBN 975-7051-52-7, Çeviren: Vefa Karatay, İstanbul 2006 4- BARUTÇUGİL, İ., Bilgi Yönetimi” , Kariyer yayıncılık, ISBN 975851526-8, 2002 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Veri, enformasyon ve bilgi kavramlarını tanımlar ve farkını bilir. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Entelektüel sermaye kavramını tanımlar ve entelektüel sermayenin ölçülmesini yapabilir. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Bilgi Yönetiminin genel yapısını anlatabilir. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Bilgi Yönetimi modellerini inceleyerek analiz edebilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 | 
| Final | 1 | 8 | 8 | 
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||