| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Süreç Yönetimi | ENM 431 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA TEKEZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri için, sürekli gelişme yönünde iç ve dış öğrenme olanaklarından yararlanarak daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçlerinin yönetiminin gerçekleşebilmesi için yapılması gerekenlerin öğrenciye kazandırılması | 
| Dersin İçeriği | Süreçlerin organisayon yapıları içindeki yeri, Süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, Süreç tanımlama, Süreç durum analizi, Süreç performans ölçümü, dökümantasyonu, iyileştirilmesi | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlar ve süreç özelliklerini öğrenerek kurumun süreçlerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Sürecin öğelerini belirler ve süreç tanıtım formlarını oluşturarak işletmelerin süreçlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Bir işletmenin kilit ve kritik süreçlerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Süreçlerin performans göstergelerini hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Süreç yönetiminde kullanılan modelleri ve teknikleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Süreçlerin mevcut durumunu analiz ederek süreçleri iyileştirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | |||
| 9 | |||
| 10 | |||
| 11 | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Süreç Yönetimine Giriş | |
| 2 | Organizasyon yapıları ve süreçler | |
| 3 | ISO 9001 ve Süreç Yönetimi | |
| 4 | EFQM modelinde Süreçler | |
| 5 | Süreç Odaklı Sorunlar ve Süreçlerde Dijital Dönüşüm | |
| 6 | Süreçlerin Sınıflandırılması ve Hiyerarşisi | |
| 7 | Hizmet sistemlerinde süreçler | |
| 8 | Süreci Anlama, Süreci Tanımlama | |
| 9 | Yeni bir Süreç Tanımlama | |
| 10 | Süreç Performans Ölçümü | |
| 11 | Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi | |
| 12 | Süreçlerin Dökümantasyonu ve elektronik ortama aktarılması | |
| 13 | Süreç Değerlendirme ve Geliştirme | |
| 14 | Örnek bir SY yazılımı incelemesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1.Ders Sunumları AkademikBilgiSisteminde (http://www.abis.sakarya.edu.tr) ve EğitimBilgiSisteminde (www.ebs.sakarya.edu.tr) | 
| Ders Kaynakları | 2. Aras, A. A., Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, KalDer, 2005. 5. Business Process Management Cases: Digital Innovation and Business Transformation in Practice. Edited by Jan vom Brocke, Jan Mendling, Springer , 2017. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlar ve süreç özelliklerini öğrenerek kurumun süreçlerini belirler | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Sürecin öğelerini belirler ve süreç tanıtım formlarını oluşturarak işletmelerin süreçlerini tanımlar | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Bir işletmenin kilit ve kritik süreçlerini belirler | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Süreçlerin performans göstergelerini hazırlar | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirir | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Süreç yönetiminde kullanılan modelleri ve teknikleri açıklar | |||||||||||||||||||||||
| 7 | Süreçlerin mevcut durumunu analiz ederek süreçleri iyileştirir | |||||||||||||||||||||||
| 8 | ||||||||||||||||||||||||
| 9 | ||||||||||||||||||||||||
| 10 | ||||||||||||||||||||||||
| 11 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 5 | 
| 1. Ödev | 15 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||