| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Ar-Ge Yönetimi | ENM 437 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Günümüz yoğun rekabet ortamında firmalar için olmazsa olmaz Ar-Ge, yenilik , yeni ürün geliştirme, tasarım ve teknolojik gelişmelerin takibi, yönetimi ve uygulanması kapsamında bilgilendirmek, bahsedilen anahtar kavramların önemini anlamalarına yardımcı olmak 
 | 
| Dersin İçeriği | AR-GE, yenilik ve rekabet ile ilgili kavramların açıklanması, Tasarım, Mühendislik Tasarımı, AR-GE nin Örgütsel Yapısı, AR-GE Yönetimi, AR-GE ve Rekabetçi Yapı, AR-GE nin işletmelerdeki stratejik rolü, Teknoloji ve AR-GE ilişkisi, Yenilik ve AR-GE ilişkisi, Ürün yaşam döngüsü, Yenilik ve türleri, Yenilik Stratejileri, Rekabet stratejileri, Sektörel Ar-Ge-Yenilik-Proje uygulamalarından örnekler | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | AR-GE ile ilgili kavramları tanımlar, aralarındaki ilişkileri bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | 
| 2 | Ürün Yaşam Döngüsünü bilir, yeni bir ürüne uyarlayabilir | Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, | 
| 3 | Yenilik ve türlerini bilir, örnekler verebilir | Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, | 
| 4 | Rekabet ve yenilik stratejilerini bilir, farklı durumlara dair örnekler verebilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, | 
| 5 | Güncel teknolojik gelişmeleri takip eder, işletmelere uyarlama örnekleri verebilir | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | AR-GE ve ilgili kavramların açıklanması | |
| 2 | AR-GE Yönetimi ve kavramlar | |
| 3 | Tasarım-Mühendlslik Tasarımı -Ürün Yaşam Döngüsü | |
| 4 | Ar-Ge-Teknoloji ve Rekabet | |
| 5 | Tasarım-Mühendislik Tasarım | |
| 6 | Teknoloji-Yenilik ve AR-GE ilişkisi | |
| 7 | Teknoloji ve Yenilik Yayılımı | |
| 8 | Yenilik ve Rekabet Stratejileri | |
| 9 | Vize | |
| 10 | Proje sunumları | |
| 11 | Proje sunumları | |
| 12 | Ar-Ge -Yenilikçi Uygulamalar-Sektörel örnekler | |
| 13 | Ar-Ge -Yenilikçi Uygulamalar-Sektörel örnekler | |
| 14 | Ar-Ge -Yenilikçi Uygulamalar-Sektörel örnekler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 
	Philip Roussel, Kamal Saad and Tamara Erikson, "Third Generation R&D", Harvard Business School Press, 1991 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | AR-GE ile ilgili kavramları tanımlar, aralarındaki ilişkileri bilir | 1 | 4 | |||||||||||||||||||||
| 2 | Ürün Yaşam Döngüsünü bilir, yeni bir ürüne uyarlayabilir | 2 | 3 | |||||||||||||||||||||
| 3 | Yenilik ve türlerini bilir, örnekler verebilir | 3 | ||||||||||||||||||||||
| 4 | Rekabet ve yenilik stratejilerini bilir, farklı durumlara dair örnekler verebilir | 0 | 3 | |||||||||||||||||||||
| 5 | Güncel teknolojik gelişmeleri takip eder, işletmelere uyarlama örnekleri verebilir | 0 | 3 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 45 | 
| 1. Proje / Tasarım | 45 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||