Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Malzeme ve İmalat Teknolojileri | ENM 218 | 4 | 3 + 0 | 3 | 3 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ürün ve malların tasarım ve imalatında kullanılan mühendislik malzemeleri ve değişik üretim ve imalat yöntemleri ve usulleriyle nasıl yapıldığını kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Rekabetçi imalat ortamında modern imalatı ve imalatın ortak yönlerini kavrar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | İmal usullerini tanıyıp sınıflandırabilir, mühendislik malzemelerinin değişik imal usullerindeki davranışını kavrar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Başlıca imal usullerinde imalat hızı ve sürelerini, gerekli kuvvetleri hesaplayabilir ve uygun tezgah seçimini yapabilir. | ||
5 | İmalat süreç karakteristiklerini ve süreci etkileyen faktörleri planlama açısından değerlendirebilir. | Problem Çözme, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Ürün teknik verilerini ve ürünün imal edilebilirliğini değerlendirir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | İmalat tolerans ve yüzey işlemlerinin kalite ve maliyet ilişkilerini bilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Malzeme, makine, takım gibi imalat kaynaklarının planlanmasını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmalat mühendisliğine giriş | |
2 | Ölçülendirme, toleranslar, yüzey işleme işaretleri ve imalattaki yeri | |
3 | Malzeme değerlendirme ve proses seçimi | |
4 | İmalat prosesleri genel tanıtım | |
5 | Döküm süreçleri (Numuneler ve videolarla destekli) | |
6 | Döküm süreçleri (Numuneler ve videolarla destekli) | |
7 | Kütle deformasyon süreçleri (Numuneler ve videolarla destekli) | |
8 | Sac metali süreçleri (Numuneler ve videolarla destekli) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Talaşlı imalat süreçleri (Numuneler ve videolarla destekli) | |
11 | Talaşlı imalat süreçleri (Numuneler ve videolarla destekli) | |
12 | Birleştirme usulleri ve kaynaklı birleştirme süreçleri (Numuneler ve videolarla destekli) | |
13 | Taşlama ve aşındırma süreçleri (Numuneler ve videolarla destekli) | |
14 | Modern talaşlı imalat süreçleri (Video destekli) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS Platformunda yayınlanacaktır |
Ders Kaynakları | Fundamentals of Modern manufacturing: Materials, Processes, and Systems, 2nd edition, M. P. Groover, John Wiley & Sons Inc., 2002. Manufacturing Processes For Engineering Materials, S KALPAKJIAN ve S. R. SCHMID Prentice Hall, 2008 Çakır, M.C., Modern Talaşlı İmalat Yöntemleri, Dora Yayınları, 2. Basım, 2010. William F.S:, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, Çeviren: Kınıkoğlu, N.G., Literatür Yayıncılık, Basım, 2009. Endüstri Mühendisleri için İmalat Süreçleri, D. EROL ve B. ULUTAŞ, Seçkin Yayın Evi, 2011 Görsel ve işitsel medya araçları ve materyalleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ürün ve malların tasarım ve imalatında kullanılan mühendislik malzemeleri ve değişik üretim ve imalat yöntemleri ve usulleriyle nasıl yapıldığını kavrar. | |||||||||||||||||||||||
2 | Rekabetçi imalat ortamında modern imalatı ve imalatın ortak yönlerini kavrar. | |||||||||||||||||||||||
3 | İmal usullerini tanıyıp sınıflandırabilir, mühendislik malzemelerinin değişik imal usullerindeki davranışını kavrar. | |||||||||||||||||||||||
4 | Başlıca imal usullerinde imalat hızı ve sürelerini, gerekli kuvvetleri hesaplayabilir ve uygun tezgah seçimini yapabilir. | |||||||||||||||||||||||
5 | İmalat süreç karakteristiklerini ve süreci etkileyen faktörleri planlama açısından değerlendirebilir. | |||||||||||||||||||||||
6 | Ürün teknik verilerini ve ürünün imal edilebilirliğini değerlendirir. | |||||||||||||||||||||||
7 | İmalat tolerans ve yüzey işlemlerinin kalite ve maliyet ilişkilerini bilir. | |||||||||||||||||||||||
8 | Malzeme, makine, takım gibi imalat kaynaklarının planlanmasını açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |