Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | ENM 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Endüstri Mühendisliği derslerinde edindikleri bilgilere dayalı olarak, bölüm öğretim elemanları danışmanlığında yürüteceği teorik ve/veya pratik (deneysel) bilimsel bir araştırmayı, tez halinde, belirlenmiş formata uygun olarak yazılı ve sözlü olarak sunmasıdır. Bu kapsamda Endüstri Mühendisliği yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencinin; -Ele aldığı bir sistemi, süreci, cihazı, teknolojiyi veya ürünü ihtiyaçlar doğrultusunda, gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında analiz etme, test etme, model sunma ya da tasarlama fonksiyonlarını yerine getirmesi ya da -Bir imalat/hizmet sistemindeki problemi ele alarak çözüm sunması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci endüstri mühendisliği bölümüne ait konularda bitirme çalışması yapıp rapor halinde sunduğu çalışmayı jüri önünde savunacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırma: Öğrenci, endüstri mühendisliği ile ilgili bir konuda problemi tanımlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırma | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Öğrencilere veri toplama, uygulama becerisi kazandırma | Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Öğrencilere uygun yöntem ve tekniklerle problem çözme becerisi kazandırma | Gezi / Gözlem, Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırma, sözlü ve yazılı sunma becerisi kazandırma | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme çalışması konusunun araştırılması, problemin tespiti | |
2 | Bitirme çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
3 | Kavramsal çalışma ve kaynak taraması | |
4 | Kavramsal çalışma ve kaynak taraması | |
5 | Kavramsal çalışma ve kaynak taraması | |
6 | Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların düzenlenmesi, sistematik bir düzende literatür, amaç ve gerekçe oluşturulması | |
7 | Metodoloji çalışması: Yapılması gereken çalışmaları belirleme, yöntem ve tekniklerin seçimi | |
8 | Uygulama çalışması için veri eldesi/Uygulama çalışması materyallerinin toplanması | |
9 | Uygulamaya geçiş, tespit edilen endüstri mühendisliği yöntem ve teknikleri ile gerekli hesaplamaları ve analizleri yapma | |
10 | Uygun yöntem ve araçlarla sonuçları analiz etme ve değerlendirme | |
11 | Bitirme tezinin uygun formatta dokümante edilmesi | |
12 | Bitirme tezinin uygun formatta dokümante edilmesi | |
13 | Danışman tarafından son kontrollerin gerçekleştirilmesi | |
14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması, tez teslimi ve sözlü olarak sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırma: Öğrenci, endüstri mühendisliği ile ilgili bir konuda problemi tanımlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar | 3 | 1 | |||||||||||||||||||||
2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırma | |||||||||||||||||||||||
3 | Öğrencilere veri toplama, uygulama becerisi kazandırma | 2 | ||||||||||||||||||||||
4 | Öğrencilere uygun yöntem ve tekniklerle problem çözme becerisi kazandırma | 2 | ||||||||||||||||||||||
5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırma, sözlü ve yazılı sunma becerisi kazandırma | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 254 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,16 | ||
dersAKTSKredisi | 10 |