| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Fizik II | FIZ 112 | 2 | 3 + 2 | 4 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NAGİHAN DELİBAŞ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Öğretim Elemanları | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel elektrik ve manyetizma alt yapısının kazandırılması | 
| Dersin İçeriği | Coulomb Kuvveti, Elektrik Alan, Elektrik Akısı, Gauss Yasası, Elektriksel Potansiyel, Kondansatörler, Akımın oluşumu ve Direnç, Doğru Akım Devreleri, Kirchhoff Kanunları, Manyetik Alan, Biot-Savart Yasası, Ampere Yasası, İndüksiyon, Faraday Yasası, Lenz Kanunu, İndüktans, Manyetik Alanda Enerji, LC Devresinde Salınımlar, Elektromanyetik dalgalar | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik yükü ve elektriklenme olgularını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Yüklü sistemlerin oluşturduğu kuvvet, elektrik alan vb. analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Kondansatörleri teknolojide kullanım alanlarını bilir ve kondansatörlü devreleri tasarlar. | Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 4 | Elektrik akımı ve iletimi konusunda analiz yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Manyetik alan ve manyetik alan kuvvetinin oluşumunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz kurallarını elektrik devrelerinde uygulamaya sokar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Alternatif akım ve doğru akım devrelerinin analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kuralları ve İş Sağlığı-Güvenliği Esaslarını öğrenir ve tatbik eder. | Eğitsel Oyun, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kurallar, İş Sağlığı ve Güvenliği İlkeleri, Laboratuvar Kurallarının Belirlenmesi | [2] Ders Notları | 
| 2 | Coulomb Yasası ve Elektrik Kuvveti | [1] Sayfa 708-742 | 
| 3 | Elektrik Alanı ve Gauss Yasası, Deney 1: PARALEL PLAKALI KONDANSATÖRLER VE DİELEKTRİK MALZEMELER | [1] Sayfa 743-767 | 
| 4 | Elektriksel Potansiyel | [1] Sayfa 768-802 | 
| 5 | Sığa ve Kondansatörler, Dielektriklerin Özellikleri, Deney 2: KIRCHHOFF KURALLARI VE WHEATSTONE KÖPRÜSÜ | [1] Sayfa 803-839 | 
| 6 | Akım ve Direnç | [1] Sayfa 840-867 | 
| 7 | Doğru Akım Devreleri, Deney 3: RC ZAMAN SABİTİNİN BELİRLENMESİ | [1] Sayfa 868-903 | 
| 8 | Elektromanyetik Kuvvet | [1] Sayfa 904-936 | 
| 9 | Manyetik Alan Kaynakları, Deney 4: İÇINDEN AKIM GEÇEN BIR TEL HALKANIN MERKEZINDEKI MANYETIK ALAN | [1] Sayfa 937-978 | 
| 10 | Uygulama | |
| 11 | Elektromanyetik İndüksiyon, Faraday Yasası | [1] Sayfa 979-1013 | 
| 12 | Elektromanyetik İndüksiyon, Özindüksiyon, Deney 5: TRANSFORMATÖRLER VE İNDÜKSİYON BOBİNİ | [1] Sayfa 979-1013 | 
| 13 | Alternatif Akım Devreleri (RL ve RC Devreleri) | [1] Sayfa 1043-1074 | 
| 14 | Elektromanyetik Dalgalar | [1] Sayfa 1075-1103 | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Fizik-II(Elektrik ve Manyetizma), Yılmaz Güney, İbrahim Okur, Değişim Yayınları, Sakarya, 2010. [2] Fizik II (Elektrik ve Manyetizma) Laboratuar Föyü, SAÜ, FEF, Fizik Bölümü | 
| Ders Kaynakları | [2] Fen ve Mühendislik için Fizik II (Elektrik ve Manyetizma), R.A.Serway; Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, (5. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2002 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Elektrik yükü ve elektriklenme olgularını kavrar. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Yüklü sistemlerin oluşturduğu kuvvet, elektrik alan vb. analizini yapar. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Kondansatörleri teknolojide kullanım alanlarını bilir ve kondansatörlü devreleri tasarlar. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Elektrik akımı ve iletimi konusunda analiz yapar. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Manyetik alan ve manyetik alan kuvvetinin oluşumunu kavrar. | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz kurallarını elektrik devrelerinde uygulamaya sokar. | |||||||||||||||||||||||
| 7 | Alternatif akım ve doğru akım devrelerinin analizini yapar. | |||||||||||||||||||||||
| 8 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kuralları ve İş Sağlığı-Güvenliği Esaslarını öğrenir ve tatbik eder. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 | 
| Toplam | 40 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 12 | 12 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||