| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Mikrobiyolojisi | CVM 206 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Çevre Mühendisligi uygulamalarinda karsilasilan mikroorganizmalari tanimlanmasi aritim islemlerinde mikroorganizmalarin yerinin ve öneminin belirtilmesi. |
| Dersin İçeriği | Mikrobiyolojinin içerik ve Tarihçesi- Hücre Yapilari;- Eukaryotik Hücreler- Prokaryotik Hücreler- Metabolizmik Yollar- Hücre Çogalma sekilleri- Gen Yapisi ve Mutasyon- Bakteriler- Virüsler- Protozoalar-Mantarlar- Algler- Su ve Atiksu Mikrobiyolojisi, Hava Mikrobiyolojisi, Toprak Mikrobiyolojisi, |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Prokaryot ve ökaryot hücre tiplerini farklılıkların sıralayarak ayırt eder. | ||
| 2 | Bakteri, mavi-yesil alg, protozoa, fungus ve virüsleri özelliklerini söyleyerek ayırt eder ve tanır. | ||
| 3 | Çevre Mühendisliğinde mikroorganizmaların nerelerde kullanılacağını en az üç örnek vererek sıralar. | ||
| 4 | Atıksuların arıtılmasında mikroorganizmaların rolünü bilir ve indikatör türleri söyler | ||
| 5 | Hava, su ve toprakta en fazla rastlanan mikroorganizma tiplerini bilir ve bu ortamlardaki faaliyetlerine örnekler verir. | ||
| 6 | İçme suyunun içilebilirliğini mikrobiyolojik açıdan inceler. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mikrobiyolojinin Esaslari (Genel Mikrobiyoloji) | |
| 2 | Çevre Mikrobiyolojisinde Önemli Mikroorganizmalar (Bakteriler, Protozoalar, Virüsler, Mantarlar Algler) | |
| 3 | Mikroorganizmalarin beslenmesi, gelisme sartlari ve çogalmasi | |
| 4 | Mikrobiyal metabolizma | |
| 5 | Mikrobiyal genetik | |
| 6 | Dogal döngüde mikroorganizmalarin yeri | |
| 7 | Mikrobiyal ekoloji | |
| 8 | Mikrobiyolojik parçalanma | |
| 9 | Doğada madde döngüleri | |
| 10 | Toprak mikrobiyolojisi | |
| 11 | Su mikrobiyolojisi ve mikrobiyoloji laboratuvarı etiği | |
| 12 | Hava mikrobiyolojisi | |
| 13 | Kati atiklarin aerobik ve anaerobik parçalanmasi | |
| 14 | Atiksu mikrobiyolojisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çevre Mikrobiyolojisi Prof.Dr. Sami Özçelik, Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Isparta, 2004. |
| Ders Kaynakları | 1. Michael T. Madigan, John M. Martinko, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, David A. Stahl, Thomas Brock, Brock Biology of Microorganisms, 14th Edition, Published by Benjamin Cummings, Copyright © 2015. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Prokaryot ve ökaryot hücre tiplerini farklılıkların sıralayarak ayırt eder. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Bakteri, mavi-yesil alg, protozoa, fungus ve virüsleri özelliklerini söyleyerek ayırt eder ve tanır. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Çevre Mühendisliğinde mikroorganizmaların nerelerde kullanılacağını en az üç örnek vererek sıralar. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Atıksuların arıtılmasında mikroorganizmaların rolünü bilir ve indikatör türleri söyler | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Hava, su ve toprakta en fazla rastlanan mikroorganizma tiplerini bilir ve bu ortamlardaki faaliyetlerine örnekler verir. | |||||||||||||||||||||||
| 6 | İçme suyunun içilebilirliğini mikrobiyolojik açıdan inceler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 0 |
| Toplam | 0 |
| 1. Final | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||