| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi | CVM 492 | 8 | 5 + 10 | 10 | 18 |
| Ön Koşul Dersleri | Tüm dersler (7. yarıyıla kadar olan) |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı: altı yarıyılın sonunda tüm zorunlu derslerini tamamlayan, Çevre Mühendisliği öğrencilerine, öğrendiklerini Çevre Mühendisliği alanındaki bir bir işletmede uygulama imkanı vererek deneyim kazanmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bir işletmenin çevre mühendisliği alanındaki uygulamalarına ait, Su ve atıksu arıtma tesislerini projelendirme, işletme, bakım onarım; Katı atık depolama alanları projelendirme, işletme, bakım ve onarım; gürültü kirliliği kontrolü, toprak kirliliği kontrolü, hava kirliliği kontrolü, çevre yönetim sistemleri, çevre etki değerlendirme, iş sağlığı güvenliği gibi konuların incelenmesi ve analizi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir işletmenin Organizasyonel yapı, ilişkiler ve proses hakkında bilgilenir | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 2 | Bir işletmenin Çevre Mühendisliği Uygulamaları ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Bir İşletmenin Çevre Yönetim sistemi çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Bir işletmenin su ve atıksu arıtımı çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Bir işletmenin katı atık kontrolü çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Bir işletmenin gürültü kirliliği kontrolü çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Bir işletmenin iş sağlığı güvenliği çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | Çevre sistemleri tasarım ve proje uygulamaları ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 9 | Maliyet analizleri ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 10 | Bakım onarım çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 11 | Yönetmelikler ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 12 | ÇED çalışmaları ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 13 | Çevre mühendisliğinde uygulanan bilişim sistemleri ile ilgili bilgilenir | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bir işletmenin Organizasyonel yapısı, ilişkileri ve prosesi | |
| 2 | Bir işletmenin Çevre Mühendisliği Uygulamaları | |
| 3 | Bir İşletmenin Çevre Yönetim sistemi çalışmaları | |
| 4 | Bir işletmenin su ve atıksu arıtımı çalışmaları | |
| 5 | Bir işletmenin katı atık kontrolü çalışmaları | |
| 6 | Bir işletmenin gürültü kirliliği kontrolü çalışmaları | |
| 7 | Bir işletmenin iş sağlığı güvenliği çalışmaları | |
| 8 | Çevre sistemleri tasarım ve proje uygulamaları | |
| 9 | Maliyet analizleri | |
| 10 | Bakım onarım çalışmaları | |
| 11 | Yönetmelikler | |
| 12 | ÇED ÇALIŞMALARI | |
| 13 | Çevre mühendisliğinde uygulanan bilişim sistemleri | |
| 14 | Sürdürülebilir Çevre Yönetimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çevre Mühendisliği ile ilgili tüm dökümanlar |
| Ders Kaynakları | Çevre Mühendisliği ile ilgili tüm dökümanlar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir işletmenin Organizasyonel yapı, ilişkiler ve proses hakkında bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Bir işletmenin Çevre Mühendisliği Uygulamaları ile ilgili bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Bir İşletmenin Çevre Yönetim sistemi çalışmaları ile ilgili bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Bir işletmenin su ve atıksu arıtımı çalışmaları ile ilgili bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Bir işletmenin katı atık kontrolü çalışmaları ile ilgili bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Bir işletmenin gürültü kirliliği kontrolü çalışmaları ile ilgili bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 7 | Bir işletmenin iş sağlığı güvenliği çalışmaları ile ilgili bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 8 | Çevre sistemleri tasarım ve proje uygulamaları ile ilgili bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 9 | Maliyet analizleri ile ilgili bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 10 | Bakım onarım çalışmaları ile ilgili bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 11 | Yönetmelikler ile ilgili bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 12 | ÇED çalışmaları ile ilgili bilgilenir | |||||||||||||||||||||||
| 13 | Çevre mühendisliğinde uygulanan bilişim sistemleri ile ilgili bilgilenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 15 | 8 | 120 |
| Proje / Tasarım | 15 | 6 | 90 |
| Toplam İş Yükü | 240 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 18 | ||