| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Katı Atık Düzenli Depolama Alanı Tasarımı | CVM 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Doç.Dr A.Suna Erses Yay |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hızlı tüketim toplumunun kaçınılmaz ürünü olan katı atıkların düzenli depolanması modern toplum anlayışın bir gereğidir. Düzenli katı atık depolama alanlarının belirlenmesi ve tasarımı önemli bir mühendislik uygulamasıdır. |
| Dersin İçeriği | Katı Atık, Katı Atıkların Sınıflandırılması, Katı Atıkların Planlanması, Katı Atık Depolama Alanlarının Seçim Kriterleri, Düzenli Katı Atık Depolama Alanlarının Tasarımı, İnşaatı ve İşletilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Katı atığı tanımlar ve entegre atık yönetimini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Katı atık kaynaklarını, özelliklerini ve kompozisyonunu tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Katı atığın toplanması ve transferi ile ilgili mühendislik hesapları yapar | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Depolama alanlarının seçim aşamaları hakkında bilgi verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Düzenli katı atık depolama sahalarının tasarımı, inşası ve işletilmesi hakkında bilgi verir | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Düzenli depolama sahası dizayn edebilir | Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Katı Atık Nedir? | |
| 2 | Katı Yönetimi, Entegre Katı Atık Yönetimi | |
| 3 | Katı Atıkların Sınıflandırılması, Miktarı ve Kompozisyonu ve Özellikleri | |
| 4 | Örnek İl Nüfus Projelendirmesi | |
| 5 | Katı Atık Miktar Tayini | |
| 6 | Katı Atıkların Bertaraf Yöntemleri-Düzenli Depolama | |
| 7 | Düzenli Depolama Alanı Yer Seçimi ve İnsaatı | |
| 8 | Düzenli Depolama Alanı Tasarımı | |
| 9 | Düzenli Depo Sızıntı Suyu Oluşumu ve Yönetimi | |
| 10 | Düzenli Depolama Sızıntı Suyu Oluşumu Tasarımı | |
| 11 | Düzenli Depo Gaz Oluşumu ve Yönetimi | |
| 12 | Düzenli Depo Gaz Oluşumu Tasarımı | |
| 13 | Düzenli Depolanma Alanların İşletimi | |
| 14 | Düzenli Depolama Alanlarının Kapatılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çeşitli kaynaklardan derlenmiş basılmamış ders notu |
| Ders Kaynakları | 1) Tchobanoglous, G., Theisen,H., Vigil S., 1993. Integrated Solid Waste Management Engineering Principles and Management. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Katı atığı tanımlar ve entegre atık yönetimini tanır | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Katı atık kaynaklarını, özelliklerini ve kompozisyonunu tanır | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Katı atığın toplanması ve transferi ile ilgili mühendislik hesapları yapar | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Depolama alanlarının seçim aşamaları hakkında bilgi verir | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Düzenli katı atık depolama sahalarının tasarımı, inşası ve işletilmesi hakkında bilgi verir | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Düzenli depolama sahası dizayn edebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||