| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Atıkların Değerlendirilmesi | CVM 414 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASUDE ATEŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Atık değerlendirilmesi, farklı endüstrilere ait geri dönüşüm atıklarının incelenmesi ve maliyet hesaplamalarının öğrenilmesi |
| Dersin İçeriği | Atıkların ayrılması, kategorizasyonu, değerlendirilme metodları,geri dönüşüm, farklı endüsriyel malzeme dönüşümleri, maliyet analizleri, atık minimizasyonu, uygulamalar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Atık tanımı yapar ve genel olarak sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Değerlendirilebilir atıkları tanır , geri dönüşümü tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Atık minimizasyonu ve kalite sistemlerinde atık değerlendirmenin yerini belirler ,sistem içine uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Farklı endüstriler için atık kategorisi yapar ve çıkan atıkların nasıl değerlendirileceğini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Değerlendirilebilir atıkların maliyet hesaplarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 6 | Sanayiler için atık yönetimini tanımlar ve tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Atıkların genel sınıflandırılması | |
| 2 | Değerlendirilebilir atık kategorizasyonu | |
| 3 | Atıkların değerlendirilme metodları, ,geri dönüşüm ,geri kazanım | |
| 4 | Atıkların minimizasyonu | |
| 5 | Cam atıklar ve değerlendirilmesi | |
| 6 | Tekstil endüstrisinde kaynaklı atıklar ve değerlendirilmesi | |
| 7 | Kağıt atıklar ve değerlendirilmesi | |
| 8 | Metal atıklar ve değerlendirilmesi | |
| 9 | Plastik atıklar ve değerlendirilmesi, | |
| 10 | Tehlikeli atıklar ve tıbbi atıklar | |
| 11 | Atık yağlar ve değerlendirilmesi | |
| 12 | Tarımsal atıklar ve değerlendirilmesi | |
| 13 | Sanayide atık yönetimi ,atık toplama tesislerinin kurulma şartları | |
| 14 | Örnek Atık toplama ve ayrıştırma tesisi incelemesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1- Paul T. Williams Waste Treatment and Disposal , Wiley, 2005 |
| Ders Kaynakları | 1- Katı Atıkların ekonomide değerlendirilmesi İTO YAYINLARI 2006-23 2- ISO Yayınları Sanayide Atık Yönetimi İstanbul, 1998 3- Tüm atık tiplerine ait yönetmelikler (Katı atıklar,ambalaj atıkları,tehlikeli atık yönetmelikleri gibi ) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Atık tanımı yapar ve genel olarak sınıflandırır | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Değerlendirilebilir atıkları tanır , geri dönüşümü tanımlar | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Atık minimizasyonu ve kalite sistemlerinde atık değerlendirmenin yerini belirler ,sistem içine uygular | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Farklı endüstriler için atık kategorisi yapar ve çıkan atıkların nasıl değerlendirileceğini tasarlar | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Değerlendirilebilir atıkların maliyet hesaplarını yapar | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Sanayiler için atık yönetimini tanımlar ve tasarlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 105 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||