| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Atıksuların Arıtılması | CVM 310 | 6 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MERAL YURTSEVER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Atıksuların karakteristik özellikleri ve miktarları hakkında bilgisi vardır | ||
| 2 | Atıksular ile ilgili bilgileri, Çevre Mühendisliği kapsamındaki atıksu konularında uygulama becerisine sahiptir | ||
| 3 | Atıksuların arıtılması ile ilgili mühendislik yapılarının tasarlayabilir, bunların projelendirilmesi için gerekli temel bilgi, ufuk ve beceriye sahiptir | ||
| 4 | Atıksu Arıtma Tesisleri tasarım ve projelendirme uygulamasını bilir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Atıksu oluşumu, kaynakları, karakteristiği, atıksu debi hesapları ilgili deşarj standartları | |
| 2 | Atıksu arıtımında temel işlemler | |
| 3 | Izgaralar, debi ölçümü, debi dengeleme | |
| 4 | Kum tutucular ve yağ tutucular | |
| 5 | Ön çökeltim havuzları | |
| 6 | Biyolojik atıksu arıtım kinetiği | |
| 7 | Aktif çamur metodunun teorisi ve uygulaması | |
| 8 | Havalandırma | |
| 9 | Aktif çamur modifikasyonları ve nütrient giderimi, Son Çökelltim | |
| 10 | Alternatif arıtma teknikleri, Modifiye ve hibrit sistemler | |
| 11 | Damlatmalı filtreler ve Döner Biyodiskler | |
| 12 | Doğal Biyolojik Artıma, paket arıtma | |
| 13 | Arıtma tesisi hidroliği | |
| 14 | Çamur arıtma (yoğunlaştırma, susuzlaştırma, çamur stabilizasyonu) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Atıksuların karakteristik özellikleri ve miktarları hakkında bilgisi vardır | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Atıksular ile ilgili bilgileri, Çevre Mühendisliği kapsamındaki atıksu konularında uygulama becerisine sahiptir | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Atıksuların arıtılması ile ilgili mühendislik yapılarının tasarlayabilir, bunların projelendirilmesi için gerekli temel bilgi, ufuk ve beceriye sahiptir | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Atıksu Arıtma Tesisleri tasarım ve projelendirme uygulamasını bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|