| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kimyasal Prosesler | CVM 306 | 6 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERNA KIRIL MERT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Çevre Mühendislerine kimyasal esaslı arıtma yöntemlerini öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Sularda sertlik ve tayini, iyon değiştiriciler, adsorpsiyon ve uygulaması, oksidasyon, dezenfeksiyon, koagülasyon-flokülasyon ve uygulaması, kimyasal çöktürme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sularda sertlik parametresini ve giderme yöntemlerini tanır ve kireç-soda metodunun hesaplamalarını yapar | ||
| 2 | İyon değiştiricileri ve iyon değiştirme prosesini tanır ve kolon projelendirme hesaplarını yapar | ||
| 3 | Adsorpsiyon prosesini öğrenir ve su arıtımına uygular, adsorpsiyon kolonlarını projelendirir | ||
| 4 | Okidasyon prosesini ve oksidantları tanır, hesaplamalarını yapar | ||
| 5 | Dezenfeksiyonu tanımlar,dezenfektanları tanır ve klorlama ile ilgili hesaplamaları yapar | ||
| 6 | Koagülasyon ve flokülasyon işlemlerini öğrenir, projelendirmelerini yapar | ||
| 7 | Kimyasal çöktürmeyi tanımlar ve su arıtımında kimyasal çöktürme hesaplarını yapar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sularda sertlik ve giderilmesi / Laboratuvar Uygulaması | |
| 2 | Kireç-soda metodu ile sertlik giderimi ile ilgili projelendirme | |
| 3 | İyon değiştiriciler ve iyon değiştirme | |
| 4 | İyon değiştirici sistemlerin projelendirilmesi | |
| 5 | Adsorpsiyon ve su arıtımında uygulanması / Laboratuvar Uygulaması | |
| 6 | Adsorpsiyon sistemleri ile ilgili projelendirme | |
| 7 | Oksidasyon ve su arıtımında oksidasyonun kullanılması | |
| 8 | Dezenfeksiyon,dezenfeksiyon yöntemleri ve uygulamaları | |
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Özel Ders notları |
| Ders Kaynakları | 1. AWWA, Water Quality and Treatment, Fourth Ed.,McGraw-Hill,Inc., 1990 2. W.Stumm,J.J.Morgan, Aquatic Chemistry, Third Ed., John Wiley&Sons, Canada, 1996 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sularda sertlik parametresini ve giderme yöntemlerini tanır ve kireç-soda metodunun hesaplamalarını yapar | |||||||||||||||||||||||
| 2 | İyon değiştiricileri ve iyon değiştirme prosesini tanır ve kolon projelendirme hesaplarını yapar | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 3 | Adsorpsiyon prosesini öğrenir ve su arıtımına uygular, adsorpsiyon kolonlarını projelendirir | 5 | ||||||||||||||||||||||
| 4 | Okidasyon prosesini ve oksidantları tanır, hesaplamalarını yapar | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Dezenfeksiyonu tanımlar,dezenfektanları tanır ve klorlama ile ilgili hesaplamaları yapar | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Koagülasyon ve flokülasyon işlemlerini öğrenir, projelendirmelerini yapar | |||||||||||||||||||||||
| 7 | Kimyasal çöktürmeyi tanımlar ve su arıtımında kimyasal çöktürme hesaplarını yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Kısa Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Ödev | 3 | 1 | 3 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 3 | 3 | 9 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 8 | 8 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 229 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||