| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Su Kalitesi Kontrolü | CVM 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. RABİA KÖKLÜ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Su kaynaklarının(nehirler,göller ve yeraltı suları) kalitesi ve özelliklerini öğretmek.
|
| Dersin İçeriği | Su Kalitesi ve miktarı;Kirletici kaynaklar;Yararlı kullanımlar;Su kalitesi kriter ve standartları;Su kalitesi izleme çalışmaları;Göl, akarsu ve yer altı suları için fiziksel, kimyasal, biyolojik ve radyolojik su kalite parametrelerinin anlam ve önemi;Akarsular, göller ve yer altı suları için su kalitesi kontrolü.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, | Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
| 2 | Su kaynaklarının kalitesi ile ilgili bilgi vermek, | Bireysel Çalışma, | Çoktan Seçmeli Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Su kaynaklarının iyileştirilme ve geliştirme çalısmaları ile ilgili bilgi vermek, | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
| 4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandirma. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Çoktan Seçmeli Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Su kalitesi tanımı ve suların yararlı kullanımları | |
| 2 | Akarsuların özellikleri | |
| 3 | Akarsularda su kalitesi izleme çalışmalar | |
| 4 | Akarsularda su kalite parametreleri | |
| 5 | Akarsularda su kalitesi ve kontrolü | |
| 6 | Göllerin özellikleri | |
| 7 | Göllerde su kalitesi izleme çalışmaları | |
| 8 | Göllerde su kalite parametreleri | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Göllerde su kalitesi ve kontrolü | |
| 11 | Yeraltı sularının özellikleri izleme çalışmaları ve izlenecek parametreler | |
| 12 | Aquatox modeli tanıtımı | |
| 13 | Aquatox modeli tanıtımı | |
| 14 | Aquatox modeli uygulama sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Su Kalitesi Kontrolü Ders Notu (Basılmamış) Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR |
| Ders Kaynakları | 1-Chapman, D., Water Quality Assessments, Chapman and Hall, London, 1992. 2-Clesseri, L.S., Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater, AWWA, 19th Edition, 1995. 3-Bartram, J., Ballance, R., Water Quality Monitoring, TJ Press Ltd., London, 1996.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini vermek, | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Su kaynaklarının kalitesi ile ilgili bilgi vermek, | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Su kaynaklarının iyileştirilme ve geliştirme çalısmaları ile ilgili bilgi vermek, | 1 | ||||||||||||||||||||||
| 4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandirma. | 1 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 84 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||