Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Hazırlık YAB 040 9 20 + 0 20 30
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. UMUT KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) göre, öğrencilerin eğitim, iş ve günlük hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizce dil becerilerini B1+ düzeyinde kazandırmak.

Dinleme: Günlük konuşmaları ve aşina olduğu konulardaki duyduğu içerikleri büyük ölçüde anlayabilir; iş ile alakalı içeriklerdeki mesajları ve detayları algılayabilir, ilgi alanındaki kayıtlı içerikleri, net ve nispeten yavaş aktarılan TV programlarını, röportajları ve kısa seminerleri anlayabilir.

 

Okuma: Alanındaki bilgi verici metinleri yeterli düzeyde anlayabilir ve daha uzun metinleri tarayabilir, dergi ve broşür gibi basılı materyaller ile web içeriklerindeki bilgi verici metinleri anlayabilir, metinlerde belirtilen fikirleri anlayabilir ve çıkarımlar yapabilir, ilgi alanındaki metinlerde bilmediği kelimelerin anlamlarına yönelik çıkarımlar yapabilir.

 

Konuşma: İlgi alanındaki konularla ilgili tanımlamalar yapabilir, duygularını ve nedenlerini açıkça ifade edebilir, aşina olduğu konularda fikirlerini kendine güvenli bir şekilde iletebilir, daha soyut olan kültürel konularda fikirlerini beyan edebilir, bir diyalog başlatabilir ve spontane sorular ile o diyaloğu sürdürebilir, problemleri ve sebeplerini tanımlayabilir, seçenekleri değerlendirebilir, başkalarının fikirleri üzerine yorum yapabilir, önceden yapılandırılmış görüşmeleri yürütebilir, adını hatırlayamadığı nesnelerin tanımını yapabilir.

 

Yazma: İlgi alanını ile ilgili birbiri ile bağlantılı fikirleri doğrusal biçimde sıralayarak bir metin üretebilir, olayları zaman sırasına bağlayabilir, film, kitap vb. hakkında basit inceleme yazısı yazabilir, ilgi alanında kısa makale/kompozisyon yazabilir, belirli bir konunun avantajları ve dezavantajlarını listeleyerek o konuda fikrini belirtebilir, soyut veya somut konularda neden sonuç ilişkisi kurarak bilgi aktarabilir, fikirlerini ve duygularını içeren kişisel mektuplar oluşturabilir, metinlerdeki görüşleri ve bilgileri özetleyebilir.

Dersin İçeriği

Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’na (CEFR) göre, öğrencilerin eğitim, iş ve günlük hayatlarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizce dil becerilerini B1+ düzeyinde kazandırmak için gerekli basılı veya elektronik materyaller ile etkinliklerden oluşmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Subject and object questions, Present simple and present continuous, Gradable and extreme adjectives, Giving and responding to opinions; Using me too / me neither, Introducing a purpose; Referring pronouns
2 Present perfect and past simple, Present perfect and present perfect continuous, Making and responding to suggestions; Sounding sympathetic or pleased, An informal email
3 Narrative tenses, Relationships, Linking sounds, Telling a story, Writing a biography
4 used to, usually, Multi-word verbs, Reacting to what people say; Describing time
5 Modals and phrases of ability, Articles, Personality adjectives, question tags, Asking for help, Describing a person, An informal online advert
6 Future forms, Environmental issues, Voiced and unvoiced consonants, Predictions about the future, Giving yourself time to think
7 Zero and first Conditionals, Giving reasons, results and examples, A discussion essay, Organising an essay; Signposting language
8 Talk about advice and rules, Modals of obligation, Writing a review of a restaurant or café, Compound nouns, Describing different cultures
9 Comparatives and Superlatives, Asking for and giving recommendations, Expressing surprise, Positive and negative language; Adverbs
10 Modals of deduction, Describing a building, Talking about where you live, Sounding polite
11 Quantifiers, Making offers and requests and asking for permission, Offering choices
12 Reported speech, Verb patterns, Reporting verbs, Generalising and being vague, Giving opinions, Describing experiences using reporting verbs, Summarising information
13 The passive, -ed / -ing adjectives, Wordbuilding (nouns), Contrasting ideas, Recommending a film or TV programme / Defining and nondefining relative clauses, Recommending and responding to recommendations, Asking someone to wait, Showing contrast
14 Second conditional, Sounding sure and unsure, Talking about problems and reassuring someone, Advising a course of action / Third conditional, Expressions with do, make and take, An email with advice
Kaynaklar
Ders Notu

Online Practice

Handout

Worksheet

Dictionary

Ders Kaynakları

Coursebook

Workbook

 

Sıra İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir.
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir.
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler.
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir.
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir.
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir.
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir.
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur.
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
Sıra ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme
2 Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme
3 Yabancı dil becerisini geliştirme
4 Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme
5 Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme
6 Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme
7 Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme
8 Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme
9 Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme
10 Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme
11 İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme
12 Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme
13 Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme
14 Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme
15 Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme
16 Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme
17 İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme
18 Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme
19 Temel bilgisayar becerilerini edinme
20 Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma
Sıra SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir.
2 Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar.
3 Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar.
4 Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir.
5 Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir.
6 Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir.
7 Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir.
8 Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1).
9 Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10 Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
11 Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır.
12 Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır.
Sıra ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Sıra BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık,
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 2 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 5 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 6 PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 7 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 9 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 a PÇ 11 b PÇ 11 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 12 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)