Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş | BSM 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Mühendisliği faaliyet alanını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Mühendislik etiğini bilir ve uygun hareket eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Sayı sistemlerini ve temel lojik kavramlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Bilgisayar Donanımı ile ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Bilgisayar programlama ile ilgili temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Yazılım Mühendisliği kavramlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
7 | İşletim Sistemleri kavramlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Mühendisliği Tanıtımı, Temel Kavramlar, Etik | |
2 | Algoritma ve Akış Şemaları | |
3 | Bool Cebiri | |
4 | Programlama Dilleri | |
5 | İşletim Sistemleri | |
6 | Bilgisayar Ağları | |
7 | Sayı ve Kodlama Sistemleri | |
8 | Yazılım Mühendisliği | |
9 | Yarıyıl Sınavı | |
10 | Yapay Zeka | |
11 | Veritabanı Yönetimi ve SQL | |
12 | Mikroişlemciler ve Assembly Programlama | |
13 | Veri Yapıları ve Veri Modelleri | |
14 | Ayrık Matematiğin Temelleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Sakarya Üniversitesi ders notu |
Ders Kaynakları | 1-Rıfat Çölkesen(bölüm Yazarlı), Bilgisyar Mühendisliğine Giriş, PapatyaBilim, 2019 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
12 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Mühendisliği faaliyet alanını bilir | ||||||||||||||||||||||||
2 | Mühendislik etiğini bilir ve uygun hareket eder | ||||||||||||||||||||||||
3 | Sayı sistemlerini ve temel lojik kavramlarını bilir | ||||||||||||||||||||||||
4 | Bilgisayar Donanımı ile ilgili temel kavramları bilir | ||||||||||||||||||||||||
5 | Bilgisayar programlama ile ilgili temel kavramları bilir | ||||||||||||||||||||||||
6 | Yazılım Mühendisliği kavramlarını bilir | ||||||||||||||||||||||||
7 | İşletim Sistemleri kavramlarını bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |