| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Analog ve Dijital Haberleşme | SAU 010 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Mühendislik, Fen veya Sosyal bilimler alanındaki matematik temelli dersler. | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AŞKIN DEMİRKOL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Amaç öğrencilere, haberleşme sistemlerinin temel prensiplerini, analog ve dijital haberleşmenin temel ilkelerini, sinyal ve sistemlerin zaman - frekans analizlerini ve analog - dijital haberleşmedeki modülasyon-demodülasyon tekniklerini öğretmektir. | 
| Dersin İçeriği | Haberleşmenin temel ilkeleri, analog ve dijital haberleşme kavramları, vektör-sinyal analiz ve analog-dijital sinyaller, elektromagnetik dalgalar, analog-dijital sistem analizi, Fourier teorisi : olarak analog-dijital haberleşmede sinyallerin zaman-frekans dönüşüm ve analizleri, olasılık-rassal değişken-rassal sinyaller ve gürültü analizi, distorsiyonsuz iletim, kanal band genişlikleri ve filtre tasarımları, analog modülasyon-demodülasyon teknikleri, analog - dijital dönüşüm ve örnekleme teorisi, dijital modülasyon teknikleri, çoğullama ve çoklu erişim teknikleri, analog ve dijital haberleşme platformları olarak telefon, radyo, TV, Bilgisayar ağları, GSM ve uydu sistemlerinin analizi. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinde kullanılan temel sinyalleri tanımlayabilmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | 
| 2 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinde sinyal iletiminde kullanılan sinyal işleme tekniklerini açıklayabilmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, analog modülasyon-demodülasyon tekniklerini özümseyebilmeli. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 4 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, dijital modülasyon tekniklerini özümseyebilmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, gürültülü kanallarda iletim ve performansı açıklayabilmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinin temel benzerlik ve farklılıklarını açıklayabilmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerindeki çoğullama ve çoklu erişim tekiniklerini açıklayabilmeli.basit bir haberleşme sisteminin tasarımı hususunda yetkin hissetmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, basit bir haberleşme sisteminin tasarımı hususunda yetkin hissetmeli. | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Haberleşmeye giriş : Analog ve dijital Haberleşme. | |
| 2 | Haberleşme mühendisliğinde vektörel analiz. | |
| 3 | Analog ve dijital sinyaller. | |
| 4 | Olasılık-rassal değişkenler-rassal sinyaller. | |
| 5 | Analog ve dijital sistemler. | |
| 6 | Fourier teorisi : Sinyallerin zaman-frekans analizleri. | |
| 7 | Analog haberleşme ve analog modülasyon-demodülasyon teknikleri. | |
| 8 | Distorsiyonsuz iletim. | |
| 9 | Haberleşme kanal band genişliği ve filtre tasarımı. | |
| 10 | Örnekleme teorisi ve dijital sinyaller. | |
| 11 | Dijital sinyal işleme (DSP). | |
| 12 | Dijital haberleşme ve dijital modülasyon teknikleri. | |
| 13 | Analog ve dijital haberleşme sistemlerinde çoğullama ve çoklu erişim teknikleri. | |
| 14 | Analog ve dijital haberleşme platformları : telefon, radyo, TV, Bilgisayar ağları, GSM ve uydu sistemlerinin analizi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Elektronik ders notları. Aşkın DEMİRKOL | 
| Ders Kaynakları | 1.Communication Systems, Simon Haykin, David Levy 2.Analog Haberlesme, Ahmet Hamdi Kayran 3.Sayısal Haberlesme, Ahmet Hamdi Kayran 4.Sinyaller & Sistemler – Haberleşme , Aşkın.Demirkol | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinde kullanılan temel sinyalleri tanımlayabilmeli. | 
| 2 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinde sinyal iletiminde kullanılan sinyal işleme tekniklerini açıklayabilmeli. | 
| 3 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, analog modülasyon-demodülasyon tekniklerini özümseyebilmeli. | 
| 4 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, dijital modülasyon tekniklerini özümseyebilmeli. | 
| 5 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, gürültülü kanallarda iletim ve performansı açıklayabilmeli. | 
| 6 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinin temel benzerlik ve farklılıklarını açıklayabilmeli. | 
| 7 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerindeki çoğullama ve çoklu erişim tekiniklerini açıklayabilmeli.basit bir haberleşme sisteminin tasarımı hususunda yetkin hissetmeli. | 
| 8 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, basit bir haberleşme sisteminin tasarımı hususunda yetkin hissetmeli. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Kısa Sınav | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 32 | 2 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||