| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlıklı Beslenme | SAU 005 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencileri yetersiz ve dengesiz beslenmenin sağlık üzerine olumsuz etkisi, besinler, besin grupları, sağlıklı beslenme modelleri, sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri konularında bilgilendirmek, sağlıklı ve dengeli menü planlama konusunda beceri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Yeterli ve dengeli beslenmenin tanımı, besin öğeleri, özellikleri ve fonksiyonları, beslenme ve sağlık ilişkisi, yeterli ve dengeli nenü planlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yetersiz ve dengesiz beslenmenin sağlık üzerine olumsuz etkilerini açıklayabilecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Besinler, besin grupları, besin gruplarının sağlıkla ilişkisini kavrar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Sağlıklı ve dengeli bir menü planlayabilecekler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenmenin tanımı | |
| 2 | Besin ögeleri: proteinler | |
| 3 | Besin ögeleri: karbonhidratlar | |
| 4 | Besin ögeleri: yağlar | |
| 5 | Besin ögeleri: vitaminler | |
| 6 | Besin ögeleri: mineraller | |
| 7 | Besin ögeleri: su | |
| 8 | Mikrobesin öğeleri | |
| 9 | Enerji dengesi: şişmanlık-zayıflık | |
| 10 | Besinler ve besin grupları | |
| 11 | Gıda katkı maddeleri ve sağlık üzerine etkileri | |
| 12 | Beslenme ve çeşitli hastalıklar | |
| 13 | Sağlıklı, yeterli ve dengeli menü planlama:tanımı, ilkeleri | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yrd. Doç. Dr. Omca Demirkol, Sağlıklı Beslenme Ders Notları. |
| Ders Kaynakları | 1.Beslenme, Ayşe Baysal, 2002, Hatiboğlu Yayıncılık, 9. baskı 2. Sağlıkta ve hastalıkta beslenme, Zeynep Oşar, Tülay Erkan (ed) 2004, İ. Ü. Cerrahpaşa Tıp Fak. Yay. Sempozyum dizisi No:41. 256 sayfa. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Yetersiz ve dengesiz beslenmenin sağlık üzerine olumsuz etkilerini açıklayabilecektir |
| 2 | Besinler, besin grupları, besin gruplarının sağlıkla ilişkisini kavrar |
| 3 | Sağlıklı ve dengeli bir menü planlayabilecekler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 58 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||