| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Toplam Kalite Yönetimi | ISL 396 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BAYRAM TOPAL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Hüseyin Burgazoğlu  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim | 
| Dersin Amacı | Kalite kavramı, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetiminin prensipleri, Kalite iyileştirme teknikleri, Ürün ve Sistemlerin belgelendirilmesi, Kalite Sistemlerini öğrenilmesi.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, Toplam Kalite Yönetiminin gelişimi, ve kalite sistem belgeleri ile ilgili genel bilgileri güncel gelişmeler ışığında ele alınacaktır  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Kalite Kavramını kavrama | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Toplam Kalite Yönetimini Kavrama | Tartışma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Kalite Sistem Belgelerini Kavrama | Tartışma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Kalite kavramı, Kaliteyi oluşturan temel faktörler, Kalite Öncüleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 2 | Japon İşletme Yönetimi, Japon kalite Kontrol Sisteminin özellikleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 3 | Toplam kalite Yönetiminin Temel İlkeleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 4 | Kalite Maliyetleri, Kalite maliyetlerinin sınıflandırması, kalite maliyet türleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 5 | Kalite Çemberleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 6 | Sorun çözme teknikleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 7 | Kalite Eğitimi | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 8 | Kalite Sisteminin kurulması | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 9 | Altı Sigma | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 10 | Kalite sisteminde bilgi teknolojileri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 11 | Standardizasyon ve Kalite | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 12 | ISO 9001 Kalite Güvence sistemleri | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 13 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| 14 | Diğer Sistem Belgeleri, ISO 14001, ISO 220000 | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Özkan, Yılmaz (2006) Toplam Kalite Yönetimi, Sakarya Kitapevi, Sakarya Efil, İsmail (2016) Toplam Kalite Yönetimi, Dora Yayınları, Bursa  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kalite Kavramını kavrama | |||||||||
| 2 | Toplam Kalite Yönetimini Kavrama | |||||||||
| 3 | Kalite Sistem Belgelerini Kavrama | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 40 | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||