Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Satış Yönetimi ISL 322 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesinde müşteriyle temas noktasının yönetilmesi görevi olarak düşünülebilecek olan satış faaliyetlerinin yürütülmesi ve yönetilmesi konusunda bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste satış yönetimi bağlamında temel kavramlar, satış süreci ile satış yönetimi konularında bilgiler aktarılmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Satış ve satış yönetiminin temelini teşkil eden kavramları tanımlar ve ilişkilendirir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Satış sürecini açıklar, sürecin öğelerini organize eder ve yönetir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri,
3 Satışçılık mesleği ve satışçının haiz olması gereken bilgi ve becerileri açıklar ve tipik bir satış elemanının sergilediği davranışları irdeler ve öneriler sunar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme,
4 Temel iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) açıklar ve bu becerilerin özellikle de itirazların yönetimi ve satış kapama sürecine nasıl uyarlanacağını gösterir Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay,
5 Satış yönetimi kavramını anlatır ve satış planlama ve bütçeleme kavramlarını değerlendirir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama ve Satış
2 Satış ve satışçılık mesleği
3 Tüketim psikolojisi ve satın alma motivleri
4 Satışta iletişimin rolü
5 Satış süreci
6 Satış sunumu
7 Satışta itirazları karşılama
8 Satış yönetimi
9 Dijital Satış teknikleri
10 Satış planlama ve bütçeleme
11 Satış gücü belirleme ve yetiştirme
12 Satış gücü motivasyonu
13 Satışta performans ölçümü
14 Satışçılık mesleğinin geleceği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ingram, T. N., LaForge, R. W., Avila, R. A., Schwepker Jr., C. H., & Williams, M. R. (2024). Sales management: Analysis and decision making (11th ed.). Routledge.

Rogers, B. (2021). Rethinking sales management: A practical guide for leaders. Routledge.

Spiller, L. (2021). Selling & sales management: Developing skills for success. SAGE Publications.

Cespedes, F. V. (2021). Sales management that works: How to sell in a world that never stops changing. Harvard Business Review Press.

Shapiro, B. P., & Cespedes, F. V. (2020). Sales management: Business fundamentals as taught at the Harvard Business School. Harvard Business Review Press.

 

Reed, G. (Ed.). (2020). The ultimate sales book. Collins Business.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Satış ve satış yönetiminin temelini teşkil eden kavramları tanımlar ve ilişkilendirir 4 4 3 4 4 3 5 3 4
2 Satış sürecini açıklar, sürecin öğelerini organize eder ve yönetir 3 4 3 3 4 3 3 4 3
3 Satışçılık mesleği ve satışçının haiz olması gereken bilgi ve becerileri açıklar ve tipik bir satış elemanının sergilediği davranışları irdeler ve öneriler sunar 3 4 5 5 3 4 3 3 4
4 Temel iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) açıklar ve bu becerilerin özellikle de itirazların yönetimi ve satış kapama sürecine nasıl uyarlanacağını gösterir 4 4 4 3 4 2 3 3 4
5 Satış yönetimi kavramını anlatır ve satış planlama ve bütçeleme kavramlarını değerlendirir ve uygular 3 3 3 4 4 5 5 4 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,24
dersAKTSKredisi 5