| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İş Hukuku | MLY 481 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERDAR ORHAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bierysel İş hukuku alanında uygulamada karşılaşılan örnek olaylar dikkate alınarak pekiştirmek ve öğrencilerin analiz yapma yeteneklerini geliştirmek.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bireysel iş hukukuna ait bilgileri pekiştirip, uygular hale getirici uygulama örnekleri çözmek ve analitik düşünceyi geliştirmek.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Çalışma ilişkisinin tarihsel ve güncel profilini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | İş ilişkisinin tür, kuruluş, işleyiş ve yapısını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İşçi ve işverenlerin karşılıklı borç ve sorumluluklarını değerlendirip yargılar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | İş ilişkisinin sona ermesi kavram ve yöntemlerini sorgular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | İş ilişkisinin özellikle fesih yoluyla sona ermesi ve iş güvencesi konularını sorgular ve değerlendirir. | Tartışma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | iş ilişkisinin sona ermesinin doğurabileceği sonuçları sorgular ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 7 | Sendikalar hukuku ve Toplu İş Hukuku alanlarında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İş yasalarının kapsamı ve iş hukukunun uygulanma alanı | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 2 | İş ilişkisinin türleri ve kuruluşu | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 3 | Tarafların hak ve borçları | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 4 | Tarafların hak ve borçları | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 5 | İş ilişkisinin sona ermesi, özellikle fesih | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 6 | İş ilişkisinin sona ermesi, özellikle fesih | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 7 | Rekabet yasağı ve tazminatlar | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 8 | Rekabet yasağı ve tazminatlar | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 9 | ARA.SINAV | |
| 10 | Sendikalar, kuruluşu, organları, işleyişi | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 11 | Sendikaların faaliyetleri ve bunlardan yararlanma | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 12 | İşsizlik sigortası | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 13 | Toplu iş uyuşmazlıkları ve çözüm yolları | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| 14 | Alt işveren, ödünç iş ilişkisi vb. | Akyiğit, Ercan (2022), İş Hukuku, Ankara Seçkin | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Her hafta işlenecek olan konuya dair kaynaklardaki bölümler  | 
                                
| Ders Kaynakları | Çelik, Nuri (2005). İş Hukuku, İstanbul: Beta  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çalışma ilişkisinin tarihsel ve güncel profilini ayırt eder. | 5 | ||||||||
| 2 | İş ilişkisinin tür, kuruluş, işleyiş ve yapısını tartışır. | 5 | ||||||||
| 3 | İşçi ve işverenlerin karşılıklı borç ve sorumluluklarını değerlendirip yargılar. | 5 | ||||||||
| 4 | İş ilişkisinin sona ermesi kavram ve yöntemlerini sorgular. | 5 | ||||||||
| 5 | İş ilişkisinin özellikle fesih yoluyla sona ermesi ve iş güvencesi konularını sorgular ve değerlendirir. | 5 | ||||||||
| 6 | iş ilişkisinin sona ermesinin doğurabileceği sonuçları sorgular ve değerlendirir | 5 | ||||||||
| 7 | Sendikalar hukuku ve Toplu İş Hukuku alanlarında bilgi edinir. | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 80 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||