| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Kalite Kontrol Teknikleri | ISL 451 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BAYRAM TOPAL | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. BAYRAM TOPAL, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İstatistiksel prensipleri ve teknikleri üretimin her kademesinde elde edilen verilere uygulayarak kaliteyi geliştirmek ve kontrol etmek ve bu prensipleri ve teknikleri proses geliştirmede kullanmak  | 
                                
| Dersin İçeriği | Örnekleme Teorisi; İstatistiksel Tahmin Teorisi ve Özellikleri; Kalite ve kalite kontrol kavramı nedir?, Kalite bileşenleri; Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler; Kalite Kontrolün Amaçları; Kalite İçin Gerekli Şartlar; Kalite Ölçümü, Kontrol Diyagramları  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Temel istatistiksel prensipleri ve teknikleri kalite geliştirme ve kontrolde ifade etme ve kullanma becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Kalite kontrol süreçleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Kullanılacak uygun teknik ve yöntemleri belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Uygulama için istatistiksel paket programları kullanır | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Kalite kontrol tekniğini firmanın rekabetteki başarısı ile ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Modern İş Dünyasında Kalite Artırımının Önemi | Notlar | 
| 2 | Süreç Kalitesinin Modellenmesi | Notlar | 
| 3 | İstatistik ve Örnekleme Dağılımları | Notlar | 
| 4 | İstatistiksel Kalite Kontrolün Metodoloji ve Filozofisi | Notlar | 
| 5 | Kontrol Diyagramları | Notlar | 
| 6 | Sistem Kapasite Analizleri Süreç ve Ölçümü | Notlar | 
| 7 | Kalite Maliyetleri | Notlar | 
| 8 | Tek Değişkenli İstatistiksel Süreç İzleme | Notlar | 
| 9 | ARASINAV | Notlar | 
| 10 | Çok Değişkenli Süreç İzleme ve Kontrol | Notlar | 
| 11 | Niteliksel Ölçüler için Kontrol Grafikleri | Notlar | 
| 12 | Hareketli Ortalamalar Kontrol Grafikleri | Notlar | 
| 13 | Süreç Yetenek Analizi | Notlar | 
| 14 | Birimler Kontrol Grafikleri | Notlar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kartal, Mahmut, İstatistiksel Kalite Kontrolu, Şafak Yayınevi, Erzurum. 1999  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramları tanımlar | |||||||||
| 2 | Temel istatistiksel prensipleri ve teknikleri kalite geliştirme ve kontrolde ifade etme ve kullanma becerisi kazanır | |||||||||
| 3 | Kalite kontrol süreçleri açıklar | |||||||||
| 4 | Kullanılacak uygun teknik ve yöntemleri belirler | |||||||||
| 5 | Uygulama için istatistiksel paket programları kullanır | |||||||||
| 6 | Kalite kontrol tekniğini firmanın rekabetteki başarısı ile ilişkilendirir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 55 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||