| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mevlana Düşüncesi | SAU 152 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi Büşra ÇAKMAKTAŞ Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül METE |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin temel amacını Mevlana´nın önemli eseri Mesnevi'den hareketle Mevlana düşüncesinin anlatılmasını oluşturmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Mesnevi´deki Konular, Allah, Hz. Peygamber, Peygamberler, Dünya, İnsan, Nefs, Ruh, Ahlak, Manevi Eğitim, İnsan-ı Kamil... |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mevlana ve Mesnevi ile ilgili unsurları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Mesnevi´nin Tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Mesnevi´deki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Mesnevi´deki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Mesnevi yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Mesnevi´nin tasavvufa katkısını değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Mevlana´nın Hayatı Eserleri | |
| 3 | Mesnevi´nin Tanıtımı | |
| 4 | Mesnevi´den Seçmeler-I | |
| 5 | Mesnevi´den Seçmeler-II | |
| 6 | Mesnevi´den Seçmeler-III | |
| 7 | Mesnevi´den Seçmeler-IV | |
| 8 | Mesnevi´den Seçmeler-V | |
| 9 | Mesnevi´den Seçmeler-VI | |
| 10 | Mesnevi´den Seçmeler-VII | |
| 11 | Mesnevi´den Seçmeler-VIII | |
| 12 | Mesnevi´den Seçmeler-IX | |
| 13 | Mesnevi´den Seçmeler-X | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Mevlana, Mesnevi (Konularına Göre Mesnevi Tercümesi, hzl. Şefik Can), Ötüken Neşriyat, İstanbul 2009. |
| Ders Kaynakları | [1] Mevlana Celaleddin-i Rumi, Mesnevi-i Şerif şerhi. (terceme ve şerh Ahmed Avni Konuk, Yay. haz. S. Eraydın, M. Tahralı) Gelenek Yayıncılık, İstanbul 2004. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Mevlana ve Mesnevi ile ilgili unsurları anlatır. |
| 2 | Mesnevi´nin Tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. |
| 3 | Mesnevi´deki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. |
| 4 | Mesnevi´deki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. |
| 5 | Mesnevi yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. |
| 6 | Mesnevi´nin tasavvufa katkısını değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||