| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kuran Kültürü | SAU 158 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BAYRAM DEMİRCİGİL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kur´an´a ait kavram, konu ve kaynakları incelemek. |
| Dersin İçeriği | Kur´an´a ait kavram, konu ve kaynaklar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kur´ân´ı genel özellikleriyle tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Vahyin mahiyeti, biçimleri ve ilişkili olduğu tarafları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Kur´ân´ın manası, tanımı, nüzûlü, isimleri ve bölümlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kur´ân´ın metinleşme sürecini, okunuşunu ve yedi harf meselesini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Tefsir, tevil, terceme ve meal kavramlarını ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Kur´ân Tarihi´nin kavram, konu ve kaynaklarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kur'ân ne demektir? Kur´ân´la hadis ve hadis-i kudsi arasındaki farklar nelerdir? | |
| 2 | Kur´ân´la ilgili kavramlar Ayet, Sûre, Cüz, Mushaf vb. | |
| 3 | Vahyin mahiyeti, başlangıcı ve çeşitleri; Vahiy-Peygamber ilişkisi, vahyin tedriciliği | |
| 4 | Günümüze kadar Kur´ân´ın tam ve eksiksiz gelmesi | |
| 5 | Kur´ân´ın Kitap Haline Getirilme Keyfiyeti ve Çoğaltılması | |
| 6 | Mekkî-Medenî Sûreler ve Sebeb-i nüzûl | |
| 7 | Mukattaa Harfleri ve Kur´ân Kıssaları | |
| 8 | Kur´ân´ın Mucizevi Yönleri | |
| 9 | Kur´ân´da Çelişkili Görünen Âyetlerin Yorumu | |
| 10 | Kur´ân´ın Muhtevası | |
| 11 | Kur´ân´ın Ana Konuları | |
| 12 | Kur´ân´ın İlahi Kelam Olmasının İspatı | |
| 13 | Kur´ân´ın Tefsirine İhtiyaç Var mıdır? Kur´ân´ın Anlaşılması Noktasında Kur´an Meâlleri | |
| 14 | Kur´ân´ın Faziletleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Paçacı, Mehmet, Kur´ân´a Giriş, İSAM yay., İstanbul, 2010. |
| Ders Kaynakları | Sülün, Murat, Kur'an Kılavuzu |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Kur´ân´ı genel özellikleriyle tanır. |
| 2 | Vahyin mahiyeti, biçimleri ve ilişkili olduğu tarafları açıklar. |
| 3 | Kur´ân´ın manası, tanımı, nüzûlü, isimleri ve bölümlerini kavrar. |
| 4 | Kur´ân´ın metinleşme sürecini, okunuşunu ve yedi harf meselesini değerlendirir. |
| 5 | Tefsir, tevil, terceme ve meal kavramlarını ayırt eder |
| 6 | Kur´ân Tarihi´nin kavram, konu ve kaynaklarını ifade eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||