| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Din Eğitiminde Güncel Meseleler | SAU 161 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ders, din eğitiminin güncel konuları hakkında öğrencileri bilgilendirmeyi ve bu konuları tartışmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Din Politikaları ve Din Eğitimi İlişkisi, Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Eğitimi, Dini Çoğulculuk ve Din Eğitimi, Eğitimde Güncel Gelişmeler ve Din Eğitimi, İslam ve Barış Eğitimi vd. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşmenin din ve eğitim üzerindeki etkilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Din politikalarının eğitim ve din eğitimi üzerindeki etkilerini bilir ve tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Avrupa Birliği ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Çoğulculuk ve din eğitimi ilişkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Eğitimdeki yeni gelişmelerin din eğitimine etkilerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Din eğitimi ile ilgili bazı konuları öğrenir (hoşgörü eğitimi, barış eğitimi, çevre eğitimi, değerler eğitimi vb.) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Küreselleşme, Din ve Eğitim | |
| 2 | Din Politikaları ve Din Eğitimi İlişkisi | |
| 3 | Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Eğitimi | |
| 4 | Dini Çoğulculuk ve Din Eğitimi | |
| 5 | Çoğulcu Din Eğitimi Modelleri | |
| 6 | Eğitimde Güncel Gelişmeler ve Din Eğitimi | |
| 7 | Vatandaşlık Eğitimi ve Din Eğitimi | |
| 8 | İslam ve Barış Eğitimi | |
| 9 | Değerler Eğitimi | |
| 10 | Hoşgörü Eğitimi | |
| 11 | Çevre Eğitimi | |
| 12 | Ruh Sağlığı ve Din Eğitimi | |
| 13 | Ölüm Eğitimi | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Küreselleşmenin din ve eğitim üzerindeki etkilerini analiz eder. |
| 2 | Din politikalarının eğitim ve din eğitimi üzerindeki etkilerini bilir ve tartışır |
| 3 | Avrupa Birliği ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını bilir |
| 4 | Çoğulculuk ve din eğitimi ilişkisini tartışır |
| 5 | Eğitimdeki yeni gelişmelerin din eğitimine etkilerini öğrenir |
| 6 | Din eğitimi ile ilgili bazı konuları öğrenir (hoşgörü eğitimi, barış eğitimi, çevre eğitimi, değerler eğitimi vb.) |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||