| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Aşırı Doldurma Sistemleri | OTE 323 | 5 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT KARABEKTAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İçten yanmalı motorlarda kullanılan aşırı doldurma yöntemlerini, aşırı doldurmalı motor çevrimlerini, aşırı doldurma sistemi elemanlarını ve ara soğutma ünitelerini öğretmek |
| Dersin İçeriği | Bu ders, içten yanmalı motorlarda kullanılan aşırı doldurma yöntemlerini, aşırı doldurmalı motor çevrimlerini, aşırı doldurma sistemi elemanlarını ve ara soğutma ünitelerini kapsar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Aşırı doldurma sistemlerini ve faydalarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Aşırı doldurma sisteminin çalışmasını açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Aşırı doldurma sistemi çeşitlerini ve elemanlarını açıklar | Eğitsel Oyun, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
| 4 | Aşırı doldurma sistemlerinde basınç kontrol sistemleri ve çalışmalarını açıklar | Bireysel Çalışma, Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
| 5 | Aşırı doldurma sistemlerinde kullanılan ara soğutma sistemlerinin fonksiyonlarını ve çalışmasını değerlendirir | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Aşırı doldurma sistemlerinin teorik ve gerçek çevrimlerini karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 7 | Aşırı doldurma sistemlerinin teorik ve gerçek çevrim problemlerini çözer | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Motor gücünün artırılması, hava ve yakıt miktarının artırılması | |
| 2 | Motor gücünün artırılması, hava ve yakıt miktarının artırılması, motor parçalarının dayanımına etkisi, volümetrik verim | |
| 3 | Mekanik aşırı doldurma sistemleri (blower, vidalı, pistonlu kompresörler) | |
| 4 | Turboşarj | |
| 5 | Türbinler | |
| 6 | Kompresörler | |
| 7 | Basınç dengeleme sistemi elemanları | |
| 8 | Ara soğutmanın amacı, ara soğutucu elemanlar | |
| 9 | Ara soğutmanın emme havası miktarına etkisi, soğutucu radyatörler, normal emişli motor çevrimi | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Aşırı doldurmalı motor çevrimi | |
| 12 | Aşırı doldurmalı motor çevrimi | |
| 13 | Gerçek ve teorik çevrim arasındaki farklar | |
| 14 | Gerçek ve teorik çevrim arasındaki farklar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Balcı M., İçten yanmalı motorlarda aşırı doldurma. Teknik Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
| 7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
| 8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Aşırı doldurma sistemlerini ve faydalarını tanımlar | ||||||||||||
| 2 | Aşırı doldurma sisteminin çalışmasını açıklar | ||||||||||||
| 3 | Aşırı doldurma sistemi çeşitlerini ve elemanlarını açıklar | ||||||||||||
| 4 | Aşırı doldurma sistemlerinde basınç kontrol sistemleri ve çalışmalarını açıklar | ||||||||||||
| 5 | Aşırı doldurma sistemlerinde kullanılan ara soğutma sistemlerinin fonksiyonlarını ve çalışmasını değerlendirir | ||||||||||||
| 6 | Aşırı doldurma sistemlerinin teorik ve gerçek çevrimlerini karşılaştırır | ||||||||||||
| 7 | Aşırı doldurma sistemlerinin teorik ve gerçek çevrim problemlerini çözer |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 54 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||