| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Tasarım II | MKE 304 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAKIP KÖKSAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş Gör.Ferit Fıçıcı, Arş. Gör. İdris Cesur |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı makine ve yedek parça sektörüne yönelik genel imalat yöntem ve teknolojileri hakkında nitelikli bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır |
| Dersin İçeriği | Dersin içeriği, bilgisayar ortamında makine elemanlarının katı modellerinin, yapım resimlerinin, montaj modellerinin ve mekanizma benzetimi (simulasyon) oluşturma tekniklerinin uygulamalı olarak anlatılmasını kapsar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar destekli tasarım programları (CAD) kullanarak makine elemanlarının | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Katı modellerinin yapımı | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
| 3 | Katı model üzerinden 2D yapım resimlerinin oluşturulması | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 4 | Montaj modellerinin oluşturulması | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
| 5 | Mekanizma benzetimi (simulasyon) oluşturma yeteneklerini kazanır | Anlatım, Gözlem, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Program arayüz tanıtımı ve program ayarları | |
| 2 | Profil çizim (sketch) ve Katı model oluşturma komutları | |
| 3 | Komut ileti penceresi yapısı/detayları | |
| 4 | Katı modelde 3D referans eleman (nokta/eksen/çizgi/düzlem) atama | |
| 5 | Katı model uygulamaları | |
| 6 | Katı modelden yapım resmi oluşturma | |
| 7 | Görünüş çıkarma, ölçülendirme, detay tanımlama, tolerans atama | |
| 8 | Yapım resmi uygulamaları | |
| 9 | Montaj tasarım modülü tanıtımı | |
| 10 | Yıl içi sınavı | |
| 11 | Montaj modülü komutları ve uygulaması | |
| 12 | Mekanizma simulasyon modülü tanıtımı | |
| 13 | Montaj ve Mekanizma simulasyon uygulamaları | |
| 14 | Montaj ve Mekanizma simulasyon uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | S. Köksal, CAD ders notu (Basılmamış) |
| Ders Kaynakları | CAD yazılımları ve kullanım kitapları Prof.Dr. Mahmut Gülesin, Yrd.Doç.Dr. Abdülkadir Güllü/ Öğr. Gör. Dr. Yunus Kayır/ Erkan Cantürk Catia Cad/ Cam Programı İle Tasarım, Asil Yayınları, 2006 Cevdet Göloğlu/ Alparslan Öztürk Pro- Engineer Wildfire 2.0, Seçkin YAyıncılık, 2006 Selçuk Tüzel, Solid Works, Alfa Yayınları, 2005 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
| 7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
| 8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar destekli tasarım programları (CAD) kullanarak makine elemanlarının | ||||||||||||
| 2 | Katı modellerinin yapımı | ||||||||||||
| 3 | Katı model üzerinden 2D yapım resimlerinin oluşturulması | ||||||||||||
| 4 | Montaj modellerinin oluşturulması | ||||||||||||
| 5 | Mekanizma benzetimi (simulasyon) oluşturma yeteneklerini kazanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 3 | 4 | 12 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||