| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Programlama | TEF 106 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Algoritma ve programlama mantığı bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
| 3 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzünü oluşturabilir | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program oluşturabilir | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Programlamaya Giriş, alt düzey diller, üst düzey diller ve akış diyagramları | |
| 2 | Program Geliştirme Ortamının tanıtımı,Uygulama Geliştirme Ortamının Düzenlenmesi, Program Yazmak ve Çalıştırmak | |
| 3 | İfadeler, Veri Tipleri, Değişkenler | |
| 4 | Alt Programlar, Modüller ve Arşiv Fonksiyonları | |
| 5 | Karar Yapıları ve Komutları | |
| 6 | Döngü Komutları | |
| 7 | Form ve Kontroller, Özellikler, Metotlar ve Olaylar, Çoklu Kontrollerle Çalışmak | |
| 8 | Windows Kontrolleri ile Çalışmak | |
| 9 | Windows Kontrolleri ile Çalışmak, Programın Çalışması Sırasında Yeni Kontroller Eklemek | |
| 10 | Bilgi Giriş Fonksiyonu, Mesaj Diyalog Kutusu,Dosya Açma Diyalog Kutusu, Kaydetme Diyalog Kutusu,Yazı Tipi Diyalog Kutusu,Renk Diyalog Kutusu | |
| 11 | Menüler ve menü kontrolleri ile çalışmak | |
| 12 | Çoklu Formlarla Çalışma | |
| 13 | Grafik | |
| 14 | Grafikler ve Animasyon |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
| 7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
| 8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | X | |||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Algoritma ve programlama mantığı bilir | ||||||||||||
| 2 | Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir | ||||||||||||
| 3 | Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir | ||||||||||||
| 4 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program arayüzünü oluşturabilir | ||||||||||||
| 5 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak program oluşturabilir | ||||||||||||
| 6 | Görsel programlama geliştirme ortamını kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 8 | 5 | 40 |
| Ödev | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||