| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf Yönetimi | EBB 322 | 6 | 2 + 2 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | ÖĞRENCİLERE SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAM VE UNSURLARINI ÖĞRETMEK |
| Dersin İçeriği | SINIF ORGANİZASYONUNU SAĞLAYARAK SINIF ORTAMINDA SINIF İÇİ İLETİŞİMİN OLUŞMASI VE İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN ORTADAN KALDIRILMASI İÇİN GEREKLİ BİLGİ VE YETERLİLİĞE SAHİP OLMA |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | YÖNETİM VE SINIF YÖNETİMİ KAVRAMLARINI AÇKLAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | SINIF İÇİ İLETİŞİMİN NASIL GERÇEKLEŞECEĞİNİ TARTIŞMA | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | SINIF İÇİNDE ZAMAN KULLANIMINI UYGULAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | SINIF KURALLARININ NASIL OLUŞTURABİLECEĞİNİ ÖĞRENCİLERLE TASARLAMA | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ VE YAKLAŞIMLARINI AÇIKLAMA | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | OLUMLU ÖĞRENME ORTAMINI NASIL OLUŞTURACAĞINI TARTIŞMA | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | ÖĞRETİM YÖNETİMİ VE LİDERLİĞİ İLİŞKİLENDİRME | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | YÖNETİM KAVRAMI VE SINIF YÖNETİMİ | |
| 2 | SINIF ORGANİZASYONU | |
| 3 | SINIF İLETİŞİM | |
| 4 | SINIF ORTAMI VE GRUP ETKİLEŞİMİ | |
| 5 | DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI | |
| 6 | DİSİPLİN VE SINIF KURALLARI | |
| 7 | ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN SOSYAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLER | |
| 8 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI VE YAKLAŞIMLAR | |
| 9 | SINIF İÇİNDE ZAMAN YÖNETİMİ | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | OKULLARDA ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ , MOTİVASYON | |
| 12 | OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA | |
| 13 | SINIF YÖNETİMİNDE EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN KULLANIMI | |
| 14 | ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | SINIF YÖNETİMİ DERS NOTLARI 2007 SAKARYA |
| Ders Kaynakları | KAYA,ZEKİ(2006)SINIF YÖNETİMİ ANKARA PEGEM A YAYINCILIK KÜÇÜKAHMET, LEYLA(2006) SINIF YÖNETİMİ ANKARA PEGEM A ŞİŞMAN,MEHMET(2006)SINIF YÖNETİMİ TEORİ VE UYGULAMA ANKARA PEGEM A YAYINCILIK ERDEM,MÜNİRE(2005) SINIF YÖNETİMİ İSTANBUL EPSİLON YAYINCILIK |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | ||||||
| 7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
| 8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | YÖNETİM VE SINIF YÖNETİMİ KAVRAMLARINI AÇKLAMA | ||||||||||||
| 2 | SINIF İÇİ İLETİŞİMİN NASIL GERÇEKLEŞECEĞİNİ TARTIŞMA | ||||||||||||
| 3 | SINIF İÇİNDE ZAMAN KULLANIMINI UYGULAMA | ||||||||||||
| 4 | SINIF KURALLARININ NASIL OLUŞTURABİLECEĞİNİ ÖĞRENCİLERLE TASARLAMA | ||||||||||||
| 5 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ VE YAKLAŞIMLARINI AÇIKLAMA | ||||||||||||
| 6 | OLUMLU ÖĞRENME ORTAMINI NASIL OLUŞTURACAĞINI TARTIŞMA | ||||||||||||
| 7 | ÖĞRETİM YÖNETİMİ VE LİDERLİĞİ İLİŞKİLENDİRME |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 70 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||